مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از طریق رسانه‌ها به کشاورزان گلستانی درباره خشکسالی شدید امسال هشدار جدی داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یک نشست خبری ترتیب داد و از طریق رسانه‌ها به کشاورزان گلستانی درباره خشکسالی شدید امسال هشدار جدی داد.

حسینی در این جلسه گفت: سال آبی خوبی را شروع نکرده ایم و کاهش نزدیک به ۴۰ درصدی بارش‌ها باعث شده رودخانه‌های گلستان به شدت کم آب باشند.

او افزود: بارش کم باران، افزایش چاه‌های مجاز و غیرمجاز و بالا بودن میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی وضعیت استان را بحرانی کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد امسال خشک ترین سال آبی استان را در نیم قرن اخیر تجربه خواهیم کرد.

حسینی در ادامه افزود: کشاورزان امسال از کشت‌هایی که آب زیادی مصرف می‌کنند به جد خودداری کنند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

حسینی با اشاره به کشت شالی در استان گلستان که برای کاشت و داشت به آب زیادی نیاز دارد، افزود: به دلیل قیمت برنج و وجود تقاضای بالای خرید آن هم به صورت پرداخت نقدی همچنان روند کشت این محصول در گلستان صعودی بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه با اشاره به اینکه برخی شهر‌ها هم مشکل تامین آب دارند، گفت: اگر کشاورزان در کشت هایشان دقت نکنند مردم در برخی شهر‌ها هم با مشکل تامین آب مواجه خواهند شد.

او افزود: برای تامین آب شرب شهر‌ها در کنار آب و فاضلاب استان هستیم تا با تکمیل برخی چاه‌ها و خطوط انتقال آب نگذاریم بحرانی ایجاد شود.

بر اساس آمار ایستگاه‌های باران سنجی وزارت نیرو، میزان بارش در ۷ ماهه مهر ۹۹ تا پایان فروردین امسال در گلستان ۲۴۴ میلی متر بود که در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام / ن / ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.