رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: میانگین صلح و سازش در پرونده‌های حوزه‌های قضایی کمالان ۵۶ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جعفری رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: پارسال با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف کمالان و گذشت بزرگ طرفین پرونده‌ها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده ارجاعی از محاکم در این شهر، با صلح و آشتی ختم به خیر شد.

او افزود: مطالبه طلب، تامین دلیل، چک، مطالبه نفقه و مهریه، حصر وراثت، تامین خواسته، قصاص و نزاع دسته جمعی از جمله پرونده‌هایی است که پارسال در شورای حل اختلاف این بخش رسیدگی و به سازش ختم شد.

احمد جعفری با بیان این که ۸۸ درصد پرونده‌های ورودی به شعب صلحی کمالان به سازش ختم می‌شود افزود: این رقم در حالیست که میانگین سازش پرونده‌ها در گلستان ۵۱ درصد و در کشور ۳۲ درصد است.

جعفری ادامه داد: کمالان به عنوان فعال‌ترین شورای حل اختلاف استان گلستان است و تلاش‌های این حوزه بار بزرگی از دوش دادگستری این بخش برداشته است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: صلح و سازش بهترین و ماندگارترین راه برای حل و فصل اختلاف و خصومت بین افراد است و اولویت همکاران ما در شعب شورای حل اختلاف، صلح و سازش است.

کمالان یکی از بخش‌های شهرستان علی آبادکتول است و ۵ شعبه فعال شورای حل اختلاف دارد.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.