معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان از تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان با اشاره به نحوه واکسیناسیون افراد در مقابله با کرونا گفت: بیماران خاص که شامل گروه پیوندی، مبتلا به سرطان هستند با دریافت معرفی‌نامه از انجمن حمایت و نسخه پزشک برای انجام واکسیناسیون می‌توانند به مراکز بهداشت شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر فعلا تنها برای افراد ۸۰ سال به بالای جامعه، واکسیناسیون افراد عادی انجام می‌شود گفت: این افراد نیاز به هیچ اقدامی ندارند و از طریق مراقبان سلامت و بهورزان مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا برای انجام واکسیناسیون دعوت شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همدان با اشاره به اینکه در خصوص واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی در آینده با اطلاع قبلی سامانه‌ای اعلام خواهد شد که نوبت‌دهی انجام شود افزود: همزمان با تمام این اقدامات در شهر همدان مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن مشترک انستیتوپاستور ایران و کوبا روی ۳ هزار نفر داوطلب مطالعه خواهد شد.

کرمی عنوان کرد: افراد داوطلب می‌توانند با مراجعه به سایت www.pasteurcovac.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند و نوبت‌دهی و دعوت آن‌ها در صورت واجد شرایط بودن توسط معاونت بهداشتی صورت خواهد گرفت.

او گفت: این اقدام در قالب مرحله سوم کارآزمایی بالینی و مطالعه واکسن صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی به واکسیناسیون واکسن‌های وارداتی که قرار است به افراد بالای ۸۰ سال تزریق شود و یا از قبل برای پرسنل بهداشت و درمان، جانبازان انجام شده ندارد و کاملا متفاوت است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.