مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: فعالیت چراغ خاموش برخی مشاغل گروه ۳ و ۴ موجب جولان کرونای افسار گسیخته می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین رخ شاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت:  با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های استان ، نظام سلامت برای کنترل کرونا نیازمند مشارکت مردم و اصناف است.

او ،   با بیان اینکه نظام بهداشت و سلامت هیچگاه تا به این اندازه به همراهی و کمک مردم و اصناف احتیاج نداشته است، افزود: برای کنترل ویروس کرونا نیازمند همراهی بیشتر اصناف و بستن مغازه‌ها هستیم.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از اصناف به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند، گفت: مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با تعطیل کردن مغازه‌ها خود نقش مؤثری در کمک به کادر درمان و کنترل کرونا دارند.

رخ شاد،  با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۸۲ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

او ، وضعیت فعلی کشور و استان از حیث ابتلاء به کرونا را بحرانی دانست وگفت: کنترل شرایط فعلی جزء با همکاری مردم و اصناف و رعایت محدودیت‌های اعمال شده ممکن نیست.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به بازدید‌های شبانه روز از تعطیلی اصناف و بررسی میزان رعایت محدودیت‌ها ، افزود: تعداد مغازه‌هایی که این روز‌ها جریمه یا بسته می‌شوند ۱۵ برابر حالت عادی است.

 رخ شاد تصریح کرد: ناظران دانشگاه علوم پزشکی و اماکن استان با نظارت شبانه روزی، سطح شهر را رصد کرده و مکان‌های کسب غیرضروری را تعطیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.