مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کردستانی‌ها فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد بیشتر برق مصرف کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کوهسار رسولی‌تبار مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه مصرف برق فروردین ماه در سراسر کشور ۲۲ درصد افزایش داشت، اظهار داشت: روند افزایشی مصرف برق در کردستان نگران کننده بوده و مشترکان باید استفاده بهینه از انرژی را جدی بگیرند.

اواضافه کرد: آغاز زودهنگام فصل گرما، افزایش استفاده از وسایل خنک کننده، ماندگاری مردم در خانه بخاطر شیوع کرونا و فعالیت مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال در افزایش مصرف برق تاثیر داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در صورت ادامه روند افزایش مصرف انرژی، تعادل بین تولید و تقاضای برق به هم می‌خورد، افزود: چنانچه مشترکان مسوولانه‌تر برق را مصرف نکنند، در تابستان با خاموشی برق مواجه خواهیم شد.

رسولی‌تبار یادآور شد: خاموش کردن لامپ اضافی در شب، استفاده از نور طبیعی در طول روز و تنظیم کولرگازی روی دمای ۲۴ تا ۲۶ درجه و کولر آبی روی دور کُند، به کاهش مصرف برق کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

اوزمان پیک مصرف برق را در روز بین ساعات ۱۳ تا ۱۵ و در شب ۲۰ تا ۲۴ اعلام کرد و افزود: از مشترکان انتظار داریم که در این بازه‌های زمانی از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و آن را به اواخر وقت شب یا اوایل صبح موکول کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.