کرملین: پوتین و بایدن احتمالا در ماه ژوئن دیدار می‌کنند

مشاور کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی او احتمالا در ماه ژوئن دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوری اوشاکوف، مشاور کرملین روز یکشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او ممکن است "در ماه ژوئن" دیدار کنند،

او اطمینان داد که "تاریخ دقیق" در دست بررسی است.

 جو بایدن اواسط ماه آوریل در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین پیشنهاد کرد که تابستان امسال در یک کشور ثالث با هدف تثبیت روابط بین دو قدرت رقیب که در پایین‌ترین حد خود است، دیدار کنند.

هر چند مسکو به این پیشنهاد ابراز علاقه کرده است، با تحریم‌های میان دو کشور این موضوع محقق نشده و تاکنون تصمیمی درباره اجلاس احتمالی اعلام نشده است.

اوشاکوف در مصاحبه‌ای در کانال تلویزیونی عمومی روسیه ۱ گفت: "تاریخ‌های مشخصی وجود دارد، من آن‌ها را نقل نمی‌کنم، اما (این تاریخ ها) در ماه ژوئن است".

رئیس جمهور آمریکا قرار است اولین سفر خارجی خود را اواسط ماه ژوئن به انگلیس و سپس به بلژیک برای اجلاس‌های گروه هفت و ناتو و دیدار با رهبران اتحادیه اروپا انجام دهد.

طبق بیانیه کاخ سفید که روز جمعه منتشر شد، جزئیات بیشتر باید به زودی در مورد این سفر ارائه شود.

این موضوع بلافاصله به گمانه زنی‌ها در واشنگتن درباره دیدار احتمالی با ولادیمیر پوتین دامن زد.

فنلاند و اتریش به طور مشخص آمادگی خود را برای میزبانی این دیدار ابراز داشته اند.

در حالی که زمینه اختلافات در مورد اوکراین، سرنوشت الکسی ناوالنی مخالف غربگرای روسی و اتهامات جاسوسی، دخالت در انتخابات و حملات سایبری وجود دارد، تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن در اوج خود است.

آمریکا پیش از این تحریم‌های دیگری را علیه روسیه تصویب کرد که شامل اخراج ده دیپلمات روسی و محدودیت در خرید اوراق قرضه روسیه توسط بانک‌های آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار