معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فوت ۳۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان، گفت: قربانیان کرونا در فارس به سه هزار و ۸۹۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از افزایش روزافزون آمار‌های ابتلا، بستری و جانباختگان کرونا در استان خبر داد.

عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری ۸۱۱ هزار و ۸۳۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۳۳ هزار و ۳۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۹۱ هزار و ۷۰۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع  ۲۴۶ هزار و ۲۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۸۹۰ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۱۶ هزار و ۹۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی در ادامه گزارش امروز به برخی داده‌های آماری در زمینه کرونا در فارس اشاره کرد و گفت: موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس را ۴۹ درصد مردان و ۵۱ درصد بانوان تشکیل می‌دهند؛ این در حالیست که در گروه جانباختگان، ۵۲ درصد را مردان و ۴۸ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

۳۰ تا ۶۰ ساله؛ بیشترین گروه مبتلایان به کرونا

او بیشتر موارد ابتلا در استان را افراد بین ۳۰ تا ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: همچنین میانگین سنی مبتلایان ۳۹ سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا نیز در فارس، در حال حاضر ۷۰ سال است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در فارس، نسبت به پارسال کاهش یافته، یادآور شد: میانگین سنی بیشتر مبتلایان، پارسال ۴۵ تا ۴۶ سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا در مدت مشابه، ۷۵ سال گزارش شده است.

او از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، مجموعه سلامت را در کنترل موج چهارم این اپیدمی یاری رسانند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار