مدیر پیشگیری از بیماری‌ها در معاونت بهداشت آبادان گفت: رعایت موارد بهداشتی تا پیش از واکسیناسیون همگانی یک اصل مهم و ضروری است .

مهرداد زیتونی مدیر پیشگیری از بیماری ها در معاونت بهداشت آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت:از اسفند ماه پارسال واکسیناسیون گروه هایی که در معرض ابتلا به  بیماری کووید۱۹ بودند ازجمله پرسنل بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان را آغاز کردیم .

او افزود: در مرحله بعدی واکسیناسیون گروه‌های دیگری شامل سایر اورژانس های پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی طبق لیستی که  وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده بود،  انجام شد.

 زیتونی بیان کرد: امیدوار هستیم که در چند روز آینده بتوانیم واکسیناسیون کلیه کادر درمان را به اتمام برسانیم .

این مقام مسئول عنوان کرد: از دیروز واکسیناسیون بیماران خاص شامل  بیماران هموفیلی، دیالیزی، سرطانی ، پیوند اعضا و تالاسمی  آغاز شد.

 او درخصوص واکسیناسیون  بیماران دیابتی و فشار خونی  تصریح کرد: فعلا در این مرحله گروه‌هایی که به آنها  اشاره شد فقط  شامل  بیماران گروه خاص  هستند و در  فاز بعدی واکسیناسیون ، ما از گروه سنی سالمند  شروع خواهیم نمود که قطعاً در گروه سالمندی بسیاری از افرادی که دیابت  و فشار خون را  هم دارند به عنوان بیماری زمینه ای شامل حالشان خواهد شد.

مدیر پیشگیری از بیماری ها در معاونت بهداشت آبادان ادامه داد:تزریق این واکسن برای گروه سالمندان از ۸۰سال  به بالا  شروع  خواهد شود و پس از آن  این فرآیند واکسیناسیون  بین سنین ۷۰تا ۷۵ سال ادامه پیدا خواهد کرد.

او در پایان گفت: واکسیناسیون اگرچه  موضوع بسیار مهمی در کنترل بیماری کرونا است اما باید موارد بهداشتی  به صورت کامل رعایت شود .

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.