با اوج گیری شیوع کرونا در هند، بسیاری از کشور‌ها ارسال اکسیژن مایع برای نجات جان مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور را آغاز کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت هند امروز یکشنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۳۴۹ هزار و ۶۹۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۱۶ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت هند همچنین اعلام کرد در شبانه روز گذشته دو هزار و ۷۶۷ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.

در حال حاضر در مجموع دو میلیون و ۶۸۲ هزار و ۷۵۱ مورد فعال ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور وجود دارد که نسبت به روز شنبه ۱۲۹ هزار و ۸۱۱ مورد افزایش دارد. تا روز شنبه ۱۴ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۱۰ بیمار در سراسر این کشور بهبود یافته و بیمارستان‌ها را ترک کرده اند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند همچنان رو به افزایش است، اما دولت فدرال وضع قرنطینه سراسری را برای مقابله با این شرایط منتفی می‌داند. اما برخی امتحانات مدارس لغو شده یا به تعویق افتاده است.

منطقه دهلی که دهلی نو پایتخت هند در آن قرار دارد، به مدت یک هفته تا ۲۶ آوریل (فردا) قرنطینه شده است. این منطقه بیش از سایر مناطق هند تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است. تنها در روز شنبه بیش از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا و ۳۵۷ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا در این منطقه ثبت شد.

آمار روزانه مبتلایان طی چند هفته اخیر به شدت افزایش یافته است. در ماه ژانویه شمار موارد روزانه ابتلا زیر ۱۰ هزار نفر بود.

۱۶ ژانویه کمپین واکسیناسیون سراسری در برابر کووید-۱۹ در این کشور آغاز شد. تا کنون ۱۴۰ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۱۷ دز واکسن تزریق شده است.
براساس تازه‌ترین داده‌هایی که شورای تحقیقات پزشکی هند روز یکشنبه منتشر کرد، تا روز شنبه ۲۷۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۸۱۰ تست کرونا انجام شده است که فقط در روز شنبه یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۸۸ تست انجام شد.

وزارت بهداشت هند دیروز اعلام کرد ظرفیت بیمارستان‌ها در این کشور پر جمعیت به حالت اشباع رسیده و بیمارستان‌ها درخواست تجهیزات و اکسیژن دارند.

دولت هند هواپیما‌های نظامی و قطار‌ها را برای اکسیژن رسانی از مناطق دور دست کشور به دهلی به خدمت گرفته است. تلویزیون هند تصاویری را نشان می‌دهد که نشانگر رسیدن کامیون حامل اکسیژن به بیمارستان باترا پس از درخواست کمک این بیمارستان است. این بیمارستان در پیام کمک اضطراری خود اعلام کرده بود تنها ۹۰ دقیقه برای ۲۶۰ بیمار باقی مانده است.

مدیران ایر لیکوئید، بزرگترین شرکت تولید کننده گاز اکسیژن فرانسه هم اعلام کردند: تلاش خود را برای ارسال اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی هندی انجام می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید هم  روز شنبه گفت، آمریکا به شدت نگران افزایش گسترده موارد ویروس کرونا در هند است و حمایت بیشتری از دولت هند و کارکنان مراقبت های بهداشتی خواهد کرد.

موسسه خیریه ایدهی مستقر در پاکستان نیز  با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در کشور همسایه ، پیشنهاد ارسال آمبولانس و کادر پزشکی برای کمک به دولت هند را داده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار