رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی به استان آذربایجان‌شرقی از پس فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه شروع می‌شود و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت  گفت:رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و بارش تگرگ در نواحی مستعد از مخاطرات پیش بینی شده این سامانه بارشی است.

او افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها، اصابت صاعقه و خسارت بر اثر بارش تگرگ در جریان فعالیت این سامانه در استان دور از انتظار نیست.

او گفت: به دنبال بروز تندباد‌های موقت، خیزش گرد و خاک، احتمال آسیب دیدن سازه‌های مسقف و سبک، گلخانه ها، تابلو‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ساختمان‌های نیمه کاره و شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد.

امیدفر اقدامات لازم برای محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه کرد.

او همچنین از کشاورزان و باغداران خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این گونه مواقع توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار