معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: پارسال در بازرسی از واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های ساختمانی هزار و ۱۰۳ نیروی کار خارجی غیرمجاز در استان شناسایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، وحید انتظاری  معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: پارسال در سه هزار و ۳۸۴ فقره بازرسی انجام شده از شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های ساختمانی استان هزار و ۱۰۳ نیروی کار خارجی غیرمجاز شناسایی شدند.

وحید انتظاری افزود: همچنین در این مدت ۹۳۳ نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار خارجی غیرمجاز و ۲۹۴ کارفرمای متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته او، براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا، تاکستان، آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع دریافت کرده‌اند می‌توانند فقط در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

انتظاری ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹ قانون کار آن را صادر می‌کند.

وی اضافه کرد:سال ۹۸ و ۹۹ در استان به ترتیب ۲۸ و ۹ پروانه کار صادرو همچنین با توجه به نقض مقررات و قوانین صورت گرفته ۳۷ پروانه کار اتباع خارجی در سال ۹۸ و ۱۲ پروانه در سال ۹۹ ابطال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار