اورژانس اجتماعی به زلزله زدگان گناوه خدمات روانشناسی ارائه کرد

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی گناوه گفت: گروه‌های سیار اورژانس اجتماعی با حضور در مناطق زلزله زده به ساکنان این مناطق خدمات روانشناسی ارائه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یداله خرم نژاد مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گناوه بیان کرد: گروه سیار اورژانس اجتماعی از همان ابتدای وقوع زلزله در مناطق زلزله زده حضور یافتند تا مشکلات زلزله زدگان را بررسی و خدمات مددکاری و روانشناسی به آنان ارائه کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد بلایای طبیعی به ویژه زلزله بعد روان شناختی آن است و پس از وقوع حوادث طبیعی از همان آغاز نیاز به مداخله‌های تخصصی روانشناختی وجود دارد و این موضوع از ضروریات کمک رسانی است.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گناوه ادامه داد: افسردگی، سوگ، اضطراب، خشم، احساس گناه بازماندگی، گفتار و رفتار نامتناسب از مواردی هستند که در نخستین دوره بعد از سانحه می‌تواند بروز کند و اگر کمک رسانی تخصصی برای مدیریت چنین هیجان‌هایی فراهم نشود هریک از این مسائل به تنهایی و یا در پیوند با یکدیگر می‌تواند موجب به وجود آمدن اختلال‌ها و واکنش‌های روانی شود که در درازمدت برکیفیت زندگی افراد موثر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


خرم نژاد عنوان کرد: مردم به طور معمول هنگام بروز حوادث  طبیعی آرامش و خونسردی خود را از دست می‌دهند، بنابراین نقش نهاد‌های حمایتی از جمله اورژانس اجتماعی بهزیستی در این زمان بسیار مهم است.

او گفت: هر گروه مداخله در بحران اورژانس اجتماعی شامل یک روانشناس و یک مددکار اجتماعی است که طبق آموزش‌های تخصصی که از قبل دیده اند به افراد آسیب دیده خدمات می‌دهند.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گناوه بیان کرد: پس از وقوع حوادث، اورژانس اجتماعی طبق مسئولیت خود در محل حاضر می‌شود و اگر نیاز باشد افرادی که مشکلات حادی داشته باشند به محل امن انتقال می‌یابند. همچنین گروه‌های مددکاری اجتماعی و روان شناسی میان آسیب دیدگان حاضر می‌شوند و کسانی که فشار‌های روحی بر آن‌ها وارد شده را شناسایی می‌کنند و با استفاده از دانش و تخصص خود فشار‌های وارد آمده به فرد را به حداقل می‌رسانند تا به این صورت تاحدودی افراد را به شرایط زندگی عادی برگردانند. 

خرم نژاد عنوان کرد: همچنین شناسایی به موقع افراد دچار معلولیت، کودکان آسیب دیده و زنان بی سرپرست (که همسران خود را از دست داده‌اند) و ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی به آن‌ها از جمله اقدامات مهم اورژانس اجتماعی بهزیستی در زمان بعد از سوانح است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.