مدتی است که داروی انسولین در آبادان و خرمشهر کمیاب شده و این امر باعث سرگردانی بیماران دیابتی در این دو شهرستان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،کمبود داروی انسولین در آبادان و خرمشهر موجب شده تا برخی بیماران دیابتی که امکانات و توان مالی لازم را دارند برای تهیه انسولین آنهم با قیمت آزاد راهی دیگر شهرهای استان خوزستان به ویژه اهواز شوند.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان کمبود انسولین در شهرستان های زیر مجموعه این دانشکده را مشکلی کشوری دانست و گفت: مشکل کمبود انسولین در کشور ناشی از کمبود واردات این فرآورده دارویی است.

او افزود: سهمیه انسولین شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان در منطقه جنوب غرب خوزستان با تلاش معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از هشت درصد به ۱۵درصد افزایش یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: مشکل کمبود انسولین و دیگر داروهای ضروری در این منطقه به تدریج در حال برطرف شدن است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه به دنبال واردات انسولین از طریق منطقه آزاد اروند هستیم گفت: امیدواریم با تلاش انجام شده و واردات انسولین از منطقه آزاد اروند بتوانیم کمبود انسولین را در این منطقه برطرف کنیم.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.