ایلان ماسک مطرح کرد:

فرود فضانوردان در سال ۲۰۲۴ روی ماه با اسپیس ایکس

مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس که تاکنون پرتاب های موفقی به فضا داشته به پروژه فرود مجدد انسان روی ماه خوشبین است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز و اسپیس ایکس اعتقاد دارد که برنامه‌های ناسا برای فرستادن و فرود مجدد انسان روی ماه در سال ۲۰۲۴ عجیب و دور از دسترس نیست. ناسا قصد دارد از طریق پروژه‌ای به نام آرتمیس، تا سال ۲۰۳۰ حضور انسان‌ها روی ماه را تثبیت کند.


بیشتر بخوانید


بایدن به زمان بندی پروژه آرتمیس پایبند است یا خیر؟

در زمان ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۹ دولت او از ناسا درخواست کرد که تا سال ۲۰۲۴ اولین ماموریت پروژه آرتمیس انجام بگیرد. کارشناسان این حوزه معتقدند که هدف گذاری در این مسائل واقع گرایانه نیست و با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا عوض شده، باید دید دولت بایدن به این تاریخ گذاری برای انجام این ماموریت فضایی پایبند هست یا خیر. ایلان ماسک در این باره می‌گوید: " این ماموریت با کمک راکت استارشیپ که ناسا اخیرا آن را به عنوان فضاپیمای پروژه آرتمیس انتخاب کرده، قابل دستیابی است. "

خوشبینی ایلان ماسک به آرتمیس

ایلان ماسک در نشست خبری پس از پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای کرو-۲ درباره پروژه آرتمیس گفت:" فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد. فکر میکنم این اتفاق در سال ۲۰۲۴ شدنی بشود. ما برای زودتر از این تاریخ، تاریخی را اعلام می‌کنیم. " او در ادامه گفت:" استارشیپ تا سال ۲۰۲۳ می‌تواند انسان‌ها را مرتب به فضا بفرستد. "

ماسک در ادامه توضیح داد: " ما نباید اشتباهات زیادی داشته باشیم. کار‌هایی باید صورت بگیرد، ولی با سرعت پیشرفت می‌کنیم، ما باید مطمئن شویم که نوآوری‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود و می‌توانیم طی چند سال آینده راکت را آماده کنیم. "

فرود فضانوردان در سال 2024 روی ماه با اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس از مارس سال ۲۰۲۰ تا به حال چهار بار نمونه‌های اولیه فضاپیمای استارلینک را در ارتفاعات بالا به پرواز درآورده و علی‌رغم اینکه ماموریت به درستی طراحی و انجام می‌گرفت، هر چهار راکت در هنگام فرود به مشکل برخوردند. راکتی که قرار است در مرحله اول استارشیپ را بلند کند، «سوپر هوی» است که تاکنون نمونه اولیه آن ساخته شده و هنوز به صورت آزمایشی هم به پرواز در نیامده است.

گفتنی است که ایلان ماسک به این زمان بندی‌ها امیدوار است. اسپیس ایکس در کمتر از ۱۲ ماه سه فضاپیمای با سرنشین را به فضا فرستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واااااوووووو