موهبتی گفت: ویروس جهش‌یافته هندی به شدت مسری است و میزان تلفات بالاتری دارد بنابراین باید تمهیدات بیشتری برای جلوگیری از ورود این نوع ویروس به استان گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته هندی در پاکستان و همجواری سیستان و بلوچستان نگرانی جدی از ورود این ویروس به استان و کشور وجود دارد بنابراین تمام ترددها در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید به شدت کنترل شود و مصاحبه و اطلاع رسانی جدی در خصوص شیوع و خطر این ویروس انجام شود.

او  افزود: روند شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان همچنان صعودی بوده و این درحالی است که پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن در اماکن عمومی رعایت نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مقابله با ویروس کرونا همچنان الزامیست و دستگاه‌ها از ظرفیت‌های موجود برای این فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

او  با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت گفت: هفته سلامت فرصتی برای تبیین اهداف وزارت بهداشت و همراه‌سازی اذهان عمومی برای انجام راهکارهای مقابله با کرونا است.

موهبتی تصریح کرد: نشست‌های کرونا در حوزه معاونت بهداشتی در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی و با ارتباط ویدئو کنفرانسی با دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و چابهار به صورت روزانه برگزار شود و هفته‌ای یک بار نیز به با فرمانداری‌ها و ستادهای شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و اوضاع شهرستان‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و راهکارهای لازم ارائه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار