سلطانی گفت: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فقط در موارد ضروری با یک همراه به بیمارستان مراجعه کنند و از حضور بی مورد جدا خودداری کنند.

فرهاد سلطانی سرپرست معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهوازدر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از عوامل اصلی انتشار ویروس کرونا در اندیمشک مراجعه بیماران با چند نفر از اعضای خانواده به بیمارستان است که باعث آلودگی همراهان بیمار به این ویروس می‌شود به همین دلیل شهروندان در صورت داشتن علائم بیماری فقط با یک نفر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا تمایل به جهش دارد و نمی‌توان انتهای بیماری کرونا را تشخیص داد، تاکید کرد: باید مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس خطرناک تا واکسینه شدن جمعیت کثیری از افراد جامعه رعایت کنند.

سلطانی بیان داشت: انتقال بیماری کرونا به صورت فرد به فرد است و یکی از بهترین درمان‌ها برای افراد مبتلا به ویروس کرونا رعایت بهداشت عمومی از جمله استحمام، تغذیه خوب، بهداشت دهان و دندان و .. است.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک گفت: با توجه به اینکه اندیمشک همچنان در رنگ بندی قرمز کرونایی است، فعالیت مشاغل گروه‌های ۳،۲ و ۴سطح شهرستان شامل اماکن، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، برگزاری مراسم‌ها و ... ممنوع است، و با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد:ادارات شهرستان تا اطلاع ثانوی با یک سوم نیرو فعالیت خواهند کرد پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی برای جلوگیری از شیوع این ویروس از سوی مردم الزامی و لازم است شهروندان ضمن رعایت بهداشت شخصی و و عمومی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را به صورت دقیق رعایت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.