به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جلسه رونمایی از مجموعه کتابهای «پل» در حوزه بین المللی شهرداری اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه دوران کرونا نشان داد ابعاد حیات شهری و معیشت هنرمندان تحت تاثیر قرار میگیرد، افزود: از این رو بازار سنتی اصفهان میتواند تبدیل به یک بازار مدرن مجازی شده و درگاههای پرداخت و ویدئوهای مناسبی در این راستا تهیه شود.
او با بیان اینکه شهرداری اصفهان نگاه عمیقی به روابط فرهنگی و بین المللی دارد، گفت: همچنین نسبت به ظرفیتهای شهر اهتمام ویژهای دارد.
او به رونمایی از کتابهای شهرداری اصفهان اشاره و بیان کرد: پل تنها یک مفهوم تاریخی و تمدنی در شهر اصفهان نیست بلکه یک مفهوم عمیق در روابط بین المللی و بین کشورهاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در روابط بین کشورها عناصر فرا ملی در روابط اثرگذاری مهمی دارد که موضوع خواهر خواندگیها شروعی برای این موضوع است.
شهردار اصفهان در این جلسه گفت: سالن اجلاس سالن استاندارد و بزرگ و دارای امکانات متعدد است که طی سه سال گذشته برای این سالن حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
قدرت الله نوروزی ادامه داد: سالن اجلاس یک سرمایه ملی و حتی بین المللی است و امیدواریم در راستای اهداف بین المللی ایران و جهان استفاده شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: بحث کرونا برای ما شرایط جدیدی ایجاد کرد، تمام تلاش ما بر این بود که تهدیدهای گردشگری که محور اصلی اصفهان است به فرصت تبدیل شود.
او ادامه داد: گردشگری و توسعه این صنعت و ارتباطات جهانی و توسعه این صنعت جزو برنامههای شهرداری و شورای شهر اصفهان بود، اما شرایط کرونا ما را با مشکلاتی روبه رو کرد.
نوروزی بیان کرد: معتقدم دیپلماسی شهری میتواند در بسیاری از مسائلی که برای دولتها سخت است تصمیم سازی و راه را هموار کند همچنین به عنوان ابزار خوب در روابط بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد.
او گفت: در شرایط کرونایی به سمت تألیف و چاپ مجلات مختلف حرکت کردیم، معتقدم کتاب پل میتواند پلی به آن سوی جهان باشد و کمک کند تا از این طریق بسیاری از مسائل را حل و فصل کنیم.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داد، همچنین حلقه حفاظتی، مترو، سالن اجلاس و نمایشگاه بین المللی که زیرساخت لازم برای گردشگری است رشد داشته و امیدواریم این زیرساختها زمینهای فراهم کند تا اصفهان به عنوان قطب گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در دوره پنجم مدیریت شهری در زمینه دیپلماسی شهری اقدامات فراوانی انجام داد، افزود: در این دوره احساس کردیم ارتباطات در حوزه شهرهای خواهرخوانده ضعیف شده و لازم است این ارتباطات را فعالتر از گذشته ادامه دهیم.
ایمان حجتی بیان کرد: از فرصتی که کرونا ایجاد کرد استفاده کردیم و ارتباطات کم با شهرهای خواهرخوانده را افزایش دادیم و در گام دوم برندسازی، بازاریابی و معرفی شهر در ارتباطات بین المللی در حوزه شهرهای خواهرخوانده را مدنظر قرار دادیم تا دیپلماسی شهری به دیپلماسی عمومی کمک کند.
او با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی شهری کنشگران دیگری فعال شدند، خاطرنشان کرد: ابتکار طرح شهروند دیپلمات در اصفهان به کار گرفته شد تا از ظرفیت سایر شهروندان توانمند در حوزههای بین الملل استفاده شود.
به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، سه خواهرخوانده جدید از جمله شهر حیدرآباد هند، شهر سمرقند ازبکستان و شهر پورتو پرتغال به شهر اصفهان اضافه میشوند.
حجتی ادامه داد: برای معرفی شهر اصفهان به عنوان یک کهن شهر و یک جهانشهر لازم است تولیدات چندرسانهای، فیلمهای ویژه و کتابهایی به زبانهای دیگر در دستور کار قرار بگیرد که در این زمینه مجموعه کتابهای پل تهیه و تدوین شد.
مجموعه کتابهای «پل»، کتابهای دستیار شهرداری اصفهان در حوزه امور بین الملل و تیزر جدید معرفی اصفهان در قالب برنامههای هفته فرهنگی اصفهان با حضور ویدئو کنفرانسی سخنگوی وزارت امور خارجه و مدیران شهری برگزار شد.
آداب دیپلماتیک اصفهان و خواهر خواندهها، نشریه اکو با موضوع اصفهان از جمله کتابها و مجلاتی است که رونمایی شده بود.
انتهای پیام/م