قیس خزعلی سخنان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را نشانگر جدی نبودن آن‌ها برای خروج از عراق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روداو، «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در واکنش به سخنان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خصوص خروج از عراق اعلام کرد شیوه افغانستان، تنها راه برای اخراج نیرو‌های آمریکایی است.

خزعلی در توییتی امروز شنبه اعلام کرد: سخنان اخیر فرمانده سنتکام دلیل آشکار بر عدم جدیت دولت آمریکا در زمینه خروج نیروهایش از خاک عراق است.

او در ادامه افزود: در صورتی که تکذیبی از سوی دولت عراق در این زمینه صادر نشود، این مسأله دلیلی بر عدم اعتبار سخنان آن‌ها در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی‌ای از خاک عراق است؛ هرچند آن‌ها این سخنان را به شکل علنی بیان کرده باشند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در ادامه افزود: آمریکایی‌ها یکی پس از دیگری دلیل ارائه می‌دهند که زبان گفتگو و منطق به درد آن‌ها نمی‌خورد و روش افغانستان، تنها راه برای اخراج آنهاست.

گفتنی است ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا پیشتردر سخنانی اعلام کرده بود آمریکا شمار نیروهایش را در عراق بنا به تمایل دولت عراق کاهش نخواهد داد. او گفته بود: واشنگتن هیچ طرحی برای کاهش شمار نیروهایش در این کشور به مانند آنچه در افغانستان انجام می‌دهد، ندارد.

ژنرال مک کنزی همچنین گفت: آن‌ها در طول سال ۲۰۲۰ فرصت داشتند تا از ما بخواهند تا این کشور را ترک کنیم؛ اما این چنین نکردند.. آن‌ها از ما می‌خواهند که بمانیم. آن‌ها به ما برای ادامه مبارزه با داعش نیازمند هستند.

همزمان، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد جدولی برای خروج نیرو‌های خارجی در خلال دوره‌هایی که از سوی کمیته فنی که از سوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح شکل داده، مشخص شده است.

او همچنین گفت عراق نیازی به هیچ سرباز آمریکایی و یا خارجی که حامل سلاح باشد و در کنار نیرو‌های عراقی بجنگد، ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار