افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا نیکداد,معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان میزان تولید آب در همدان را ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف آب در همدان ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی دارد و با افزایش دمای هوا و روشن شدن کولر‌ها قطعاً افزایش خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۶۰ درصد از حجم سد اکباتان پر است، تصریح کرد: براساس گزارشات دریافتی هم اکنون حجم ذخایر آبی سد اکباتان در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه درحال حاضر هیچ گونه منبع آبی جدید و جایگزینی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: رودخانه عباس‌آباد، رودخانه خاکو و سد آبشینه بخش دیگری از ذخایر آبی ما را تشکیل می‌دهند که در صورت عدم بارش ذخایر رودخانه‌ای نیز از دسترس خارج خواهند شد.

نیکداد با بیان اینکه با توجه به اینکه امسال سال کم بارشی است، وضعیت منابع آبی اصلاً خوب نیست، مطرح کرد: افزایش میزان مصرف آب به علت رعایت شیوه نامه های  بهداشتی، افزایش مناطق و مشترکین جدید به شرکت آب و فاضلاب همدان بوده است.

او ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار مشترک جدید به مشترکین این شرکت اضافه می‌شود، از طرفی با الحاق روستا‌ها به شهر همدان مناطق شهری گسترش یافته که همین موضوع باعث افزایش مصرف آب شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به شناسایی مشترکین پرمصرف، یادآور شد: مشترکین پرمصرف شناسایی شده و در مرحله اول به آن‌ها اخطار داده می‌شود و در صورت تداوم مصرف و عدم توجه به اخطار مشترکین به شرکت آب و فاضلاب فراخوانده می‌شوند.

نیکداد درباره وضعیت آب روستایی، بیان کرد: اکثر روستا‌های استان از منابع چاه، چشمه و قنات استفاده می‌کنند که کاهش بارندگی به طور قطع منجر به کاهش تولید آب روستا‌ها خواهد شد که درخواست ما همیشه از روستائیان و مشترکین شهری این است که مدیریت مصرف را در برنامه خود قرار دهند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.