پلیس فتا نسبت به برنامه‌های تشخیص زلزله در حال انتشار در فضای مجازی که آلوده به بدافزار‌های مخرب و جاسوسی است هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در پی وقوع زلزله در استان بوشهر، پلیس فتا نسبت به نرم‌افزارهای جعلی تحت عنوان برنامه‌های تشخیص زلزله در حال انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، نرم‌افزارهایی که آلوده به بدافزار‌های مخرب و جاسوسی هستند، هشدار داد.

کلاهبرداران سایبری با ارسال نرم افزار‌ها و یا لینک‌های مخرب با عناوین مختلف به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی قربانیان هستند تا از آن طریق اقدام به اخاذی از آنان کنند، لذا برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌پذیری در این فضا از کلیک برروی لینک‌ها و یا نصب‌نرم افزار‌های ارسالی از سوی افراد ناشناس خودداری کنید.

شهروندان در صورت نیاز برای استفاده از نرم‌افزارهای مورد نیاز آن‌ها را از مارکت‌های معتبر دریافت کرده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که بدون اعتبار لازم هستند خودداری کنند.

برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت که می‌توانند از قربانیان سوء استفاده کنند.

بهترین راه حل برای این‌که گرفتار نرم‌افزارهای مخرب و آلوده نشوید این است که هرگز نرم‌افزارها و برنامه‌ها را از مارکت‌های غیررسمی و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.