رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: کشاورزان شهرستان بیله سوار به جمع آوری ضایعات پلاستیکی کشت زیر نایلونی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: همزمان با روز زمین پاک، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار با حضور در مزارع جالیزی زیرنایلونی این شهرستان، کشاورزان را ملزم به جمع آوری ضایعات پلاستیکی مزارع کردند.

او افزود: با توجه به ممنوعیت کشت این محصول در سال زراعی ۱۴۰۰ و همچنین در راستای عملیاتی نمودن موضوع مدیریت پسماند و کاهش زباله در طبیعت، ارائه آموزش‌های زیست محیطی چهره به چهره کشاورزان در سالجاری آغاز شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار افزود: در این بازدید‌ها که به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک صورت گرفت، ضمن آموزش کشاورزان، تعهدات لازم مبنی بر پاکسازی ضایعات پلاستیکی اراضی پس از برداشت محصولات جالیزی از زارعان اخذ شده و آنان ملزم به دفع اصولی و بهداشتی پسماند‌ها پس از جمع آوری شدند.

برزگر گفت: این بازدید‌ها تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و با کشاورزانی که نسبت به جمع آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع خود اقدام ننمایند برخورد قانونی و قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.