استاندار گلستان گفت:نگران شیب صعودی ابتلا و فوت بیماران کرونایی طی هفته های آینده هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های استان کاهش یافته و به ۶۸۶ بیمار رسیده است، اما در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نگران شیب صعودی ابتلا و فوت بیماران کرونایی طی هفته‌های آینده هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد، علی آباد کتول، کلاله، آق قلا و ترکمن در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

او گفت: نگرانی در سطح کشور از ورود و شیوع ویروس کرونای هندی وجود دارد.

استاندار گلستان گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف به رعایت شیوه نامه‌های حضور کارمندان (در شهر‌های قرمز یک سوم حضور، در شهر‌های نارنجی یک دوم حضور و در شهر‌های زرد دو سوم حضور هستند) و با هرگونه تخطی برخورد می‌شود.

او افزود: مراکز خرید کلزا، گندم و کارمندان بانک کشاورزی مرتبط با امر خرید محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های دریافت واکسن در استان هستند.

حق شناس گفت: تا کنون ۲۳ هزار دز واکسن وارد استان شده که ۱۵ هزار و ۸۰۰ دز تزریق شده و در حال شناسایی گروه هدف سنی بالای ۸۰ سال برای تزریق هستیم.

او گفت: کمیته کارشناسی اقتصادی در استان جهت بررسی وضعیت تسهیلات، هزینه‌های آب و برق اصناف و رفع مشکلات آنان تشکیل می‌شود.

حق شناس افزود:مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهر‌های نارنجی و قرمز در فضا‌های سر باز، نهایتا در مدت زمان ۲ ساعت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی قابل برگزاری است و در شهر‌های زرد و آبی نیز در فضا‌های مسقف و با تعداد بیشتر نیز قابل برگزاری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.