رئیس اداره آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان یزد در مورد گفتار و رفتار زوج‌ها در زندگی زناشویی توضیح می دهد.

مهدی حمیدی رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: زوج‌ها باید در گفتار و رفتارشان دقت لازم را داشته باشند و ببینند چه عمل یا رفتار‌هایی باعث واکنش همسرشان به صورت لجبازی می‌شود و سعی کنند از آن عمل‌ها پرهیز کنند.

او افزود: نگذارید لجبازی به عادت تبدیل شود ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که اگر همسری بعد از چند بار لجبازی به نتیجه مطلوب و خواسته خود برسد، این رفتار برای او به عادت تبدیل می‌شود.

حمیدی بیان کرد: اگر مرد یا زنی مطمئن است که به درخواست همسرش جواب مثبت می‌دهد بهتر است در همان ابتدا او را به خواسته اش برساند، اما اگر به هیچ عنوان نمی‌تواند این کار را انجام دهد از همان ابتدای امر مخالفت خود را صریح و بی پرده و با ذکر دلایل آن برای همسر خود اعلام کند.

او ادامه داد: در خصوص لجبازی باید به یک نکته کوچک، اما بسیار پر اهمیت توجه داشته باشید آن هم این که گاهی اوقات همسر شما لجبازی می‌کند، فقط برای این که احساس می‌کند شما خود را از او برتر می‌دانید.

او گفت: اگر احساس کردید که لجبازی همسر شما به این دلیل است، در رفتار و لحن خود با همسرتان تجدید نظر کنید، طوری که او بداند شما اصلا چنین قصدی را ندارید.

حمیدی افزود: مهم‌ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز، مدارا کردن است، جر و بحث زن و شوهر‌ها و اختلاف نظر‌های آن‌ها باعث می‌شود که گاهی در گفتگو با یکدیگر جانب انصاف را رعایت نکنند.

او خاطر نشان کرد: بدانید فردی که لجبازی می‌کند معمولا خودش می‌داند که حق با او نیست، اما هیچ وقت نمی‌خواهد این را به زبان بیاورد، پس شما نیز اصراری نداشته باشید که او به لجباز بودنش اعتراف کند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: کمبود اعتماد به نفس، نداشتن خود باوری و احساس شکست باعث لجباز شدن افراد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.