براساس آخرین آمار رسمی تا کنون ۷ هزار و ۵ نفر در شهرستان بروجن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: براساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت هزار و پنج نفر در شهرستان بروجن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: از مجموع موارد مثبت، چهار هزار و ۹۵۶ مورد مربوط به سال ۱۳۹۹ و دو هزار و ۴۹ مورد مربوط به فروردین ۱۴۰۰ بوده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: ابتلا به ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ تاکنون منجر به مرگ ۲۰ بیمار شده که با احتساب موارد جدید، آمار جان‌باختگان قطعی به ۱۷۱ مورد رسیده است.

او ادامه داد: بخشی از نیرو‌های مراقب سلامت، بهیار، پزشک و... به‌عنوان مدافعان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در مجموعه شبکه بهداشت و درمان به این بیماری ویروسی مبتلا شده و روند غربالگری را با کمبود نیروی انسانی مواجه کرده است.

شیرانی گفت: بیشترین پراکندگی افراد مبتلا و فوتی‌های کر‌ونا در شهرستان بروجن مربوط به قشر سالمند بوده که تأکید می‌شود از ترک منزل، حضور در تجمعات و معاشرت با افراد مشکوک و ناقلان بدون علامت جداً پرهیز کنند.

او افزود: تا پیش از آغاز واکسیناسیون عمومی، مطمین‌ترین راهکار برای در امان اماندن از این بیماری ویروسی استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار