مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پایش منابع آبی و شناسایی ۵۶ واحد آلاینده جدید در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۳۶۰ نوبت پایش از منابع احتمالی آلاینده استان صورت گرفته است که از این تعداد، بیش از ۲ هزار و ۷۶۰ نوبت بازدید پایشی توسط کارشناسان محیط زیست و نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ نوبت پایش با استفاده از اجرای برنامه خوداظهاری از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام پذیرفته که مجموعاً رشد ۶ درصدی در میزان پایش‌ها را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه با شناسایی ۵۶ واحد آلاینده جدید در سال گذشته، تعداد واحد‌های آلاینده استان به ۳۴۱ واحد رسیده است افزود: در سال گذشته، قریب هزار و ۱۵۰ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های آلاینده استان صادر شده و به بیش از ۲۷۳ شکایت با همین موضوعیت رسیدگی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی در نمونه برداری و پایش منابع آبی استان ادامه داد: ۹۷۳ مورد نیز پایش پسماند‌های بیمارستانی بوده است و بر این اساس نظارت‌های بعمل آمده از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان رشدی حدودا ۴۰ درصد داشته است.

همتی بیان کرد: طبق نتایج سنجش مرکز تحقیقات زیست محیطی خراسان رضوی، سهم منابع آلاینده آب دراستان ۳۸ درصد، آلودگی پسماند و خاک ۲۷ درصد و آلودگی هوا ۳۵ درصد درسال گذشته بوده است و دراین خصوص در سال گذشته ۷۱۲۰ فاکتور در حوزه‌های فاضلاب، هوا، پسماند، آب و خاک در آزمایشگاه‌های اداره کل سنجش شده و تعداد نمونه‌های سنجش شده نیز ۷۲۹ مورد بوده است.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار