مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان در نیمه دوم فروردین ماه وارد چرخه تولید اکسیژن شد.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکسیژن درمان اصلی بیماران مراجعه کننده با سندرم تنفسی است با افزایش تعداد بیماران دارای مشکلات تنفسی نیازمند به بستری در بیمارستان دستگاه اکسیژن ساز می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در تولید اکسیژن بیماران کرونایی عمل نماید.

حسینی افزود: سومین دستگاه اکسیژن ساز با تولید ۶۰۰ لیتر بر دقیقه ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان را به ۱۸۰۰ لیتر بر دقیقه می‌رساند و نیاز ۲۵۰ بیمار بستری در بیمارستان را تامین می‌نماید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اذعان کرد: بیمارستان مهاباد به عنوان قطب درمانی جنوب استان با توجه به نبود کارخانه اکسیژن ساز در شهرستان و افزایش تعداد بیماران بستری در پیک سوم نیازمند دستگاه اکسیژن ساز سوم بود.

او ضمن تشکر از نماینده منتخب مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته دستگاه خریداری شده جدید با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه از شرکت عصر صنعت آتفین به ارزش ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خریداری شد.

حسینی در پایان اضافه کرد: با حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه سیستم لوله‌کشی اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان که نیاز به اصلاح و بازسازی داشت و نیز ۲۸۰ عدد از پایانه گاز‌های طبی (کنسول‌های بالای تخت بیمار) دارای مشکل نشتی بود خریداری و نصب شد.

یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹، اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.