استاندار اردبیل گفت: در صورت تایید مناطق آزاد تجاری از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد تجاری بیله سوار از زیرساخت‌ها لازم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از طرح‌ها و کارگاه‌های شهرستان بیله سوار گفت: وجود گمرک در این شهرستان که محل ترانزیت اساسی استان و کشور محسوب می‌شود با راه اندازی منطقه آزاد تجاری، شهرستان بیله سوار به نگین اقتصادی منطقه تبدیل می‌شود و شاهد آرامش و آسایش بیشتر مردم منطقه خواهیم بود.

او با بیان اینکه طرح‌های عمرانی خوبی در شهرستان بیله سوار اجرا می‌شود، گفت: چهار بانده کرده جاده‌ها از اردبیل تا رضی و از رضی تا گرمی و از گرمی تا بیله سوار در چند محور پیمانکاران پروژه فعال هستند و تا دو ماه آینده حدود ۱۲ کلیومتر از مسیر آسفالت ریزی می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تعریض و ۴ بانده کردن راه اصلی بیله سوار به سمت گرمی در حال اجرا است که آزاد سازی مسیر و جابجایی تاسیسات که تقریبا ۷۰ درصد انجام شده است و با پیگیری راه و شهرسازی و فرمانداران شهرستان‌های گرمی و بیله سوار ادامه مسیر نیز آزاد سازی می‌شوند.

بهنام جو ادامه داد: از سمت بیله سوار به سمت گرمی حدود ۴ کیلومتر در مرحله شن ریزی قرار دارد و تا هفته دولت این ۴ کیلومتر به بهره برداری کامل می‌رسد و با توجه به افزایش ضریب امنیت جاده از اردبیل تا بیله سوار مردم این شهرستان از این نعمت برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امسال اعتبار خوبی برای آبرسانی روستایی و بحث عمرانی شهرستان بیله سوار اختصاص می‌یابد مشکل آبرسانی حل می‌شود و افزایش تخت بیمارستان تا سقف ۲ میلیارد تومان حل می‌شود تا از این بحران عبور می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه واحد‌های دارای مشکل پیگیری و موانع این واحد‌ها بر طرف می‌شود گفت: برخی از کارگاه‌های تولیدی از جمله تولید نایلکس که مشکل برق و تسهیلات داشته پیگیری می‌شود تا ۳۲ نفر در این کارگاه صاحب شغل پایدار شوند.

بهنام جو همچنین از تکمیل مجموعه ورزشی بانوان شهر بیله سوار خبر داد و افزود: این مجموعه سالهاست نیمه تمام رها شده و احتیاج به اعتبار تکمیلی دارد و با بررسی‌های لازم تامین اعتبار می‌شود تا در اختیار بانوان منطقه قرار گیرد.

او همچنین از تکمیل المان شهدای گمنام، مدرسه نیمه تمام شهید فرجاد خبر داد و گفت: علاوه بر آن‌ها تکمیل کمربندی شهر بیله سوار از سمت پایانه که پیمانکار انتخاب شده و در حال اجرا می‌باشد در دو فاز خردادماه و شهریور ماه این پروژه هم به بهره برداری کامل می‌رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: زمین مورد نیاز تامین اجتماعی شهرستان با هماهنگی و پیگیری از راه شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی از سوی سازمان تامین اجتماعی استان برای ادامه روند در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

بهنام جو از تبدیل به احسن امکانات دولتی در شهرستان بیله سوار خبر داد و گفت: امسال در قانون بودجه اعلام شده که املاک و منابع دولتی می‌توانند جابجا و تبدیل به احسن شوند.

او از افزایش راندمان تولید در پایاب سد خداآفرین خبر داد و افزود: با تکمیل و واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین نزدیک ۷۰۰ هزار تن به محصولات کشاورزی در منطقه افزوده می‌شود که باید با ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات پیشگیری شود.

استاندار اردبیل در رابطه با پیگیری و راه اندازی مجدد واحد خبری ویژه مغان نیز گفت: این واحد در سال ۸۲ راه اندازی شده نیاز به نیروی متخصص و محوطه سازی برای مخابره اخبار منطقه مغان از جمله اخبار شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی و اصلاندوز دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.