در وضعیت قرمز شیوع کرونا، مراقبان سلامت تلاش می‌کنند تا حد امکان از طریق تماس تلفنی به برخی بیماران، خدمات بهداشتی ارائه دهند.

فدایی مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در وضعیت شیوع کرونا قرار داریم، مراقبت‌های بهداشتی اصولی و ارائه خدمات به دو شیوه حضوری و غیرحضوری تقسیم شده است، برای اموری که نیازمند مراجعه حضوری افراد نیست، مراقبان سلامت تلاش می‌کنند تا حد امکان از طریق تماس تلفنی با بیماران ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها خدمات بهداشتی را ارائه دهند.

او  بیان کرد: اما در مواقعی که نمی‌توان به بیمار خدمات بهداشتی غیرحضوری ارائه داد، در برنامه‌ریزی‌های وضعیت کرونایی سعی شده است تا بیمار حداقل مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را داشته باشد و به مواردی مانند واکسیناسیون، نمونه‌گیری کف پای نوزادان، مراقبت‌های مادر باردار اکتفا شده است و تنها در این موارد ارائه خدمات حضوری انجام می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار کرد: بیش از یکسال از همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و در وضعیت کرونایی و برنامه‌ریزی‌های جدید ممکن است ارائه برخی مراقبت‌های بهداشتی برای افراد سخت‌تر باشد، باید شرایط جدید خدمات غیرحضوری را شهروندان بپذیرند.

او تصریح کرد: با توجه به فوریت اپیدمی کرونا چاره‌ای نداریم و برای مصون ماندن از خطر ابتلاء به این ویروس امکان برگزاری آموزش‌های حضوری مراقبت‌های بهداشتی برای مردم وجود ندارد، بنابراین بهتر است از راه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تلاش شود تا آگاهی‌های مردم افت پیدا نکند و همچنان بر روی جنبه‌های مختلف سلامت بدن خود حساس باشند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان، اظهار کرد: شهروندان برای دریافت آموزش‌های غیرحضوری در پاندمی کرونا از طریق فضای مجازی هم می‌توانند تا حدود زیادی این آموزش‌ها کسب کنند و خودمراقبتی‌های لازم را انجام دهند، سیستم شبکه بهداشتی هم مانند مدارس سعی کرده که ارائه آموزش‌های غیرحضوری را از طریق فضای مجازی داشته باشد.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.