مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید امیررضا عابدینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تامین تجهیزات از سوی اپراتور همراه اول تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از طریق ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

عابدینی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که هم اکنون از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۷۵ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

او خاطرنشان کرد: با راه‌ اندازی سایت‌ های توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات از جمله بهداشت، آموزش، امور بانکداری و کسب و کار روستایی برای مردم همه ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم می شود.

عابدینی افزود: امسال حدود ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که با مشکل اینترنت پرسرعت مواجهند متصل می شوند و در حالا رایزنی با اپراتور ایرانسل هستیم که از محل اعتبارات دولتی حدود ۸۰ روستا از این تعداد را پوشش دهند.

او بیان کرد: هر سایت ارتباطی جدید نسل سه و چهار ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.