استان مرکزی در لیست استان های با کمترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دین پرست، معاون توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، معادل ۵۸ درصد است از قرار گرفتن استان مرکزی در بین استان های با کمترین   رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفت.

دین پرست افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مرکزی، مازندران و همدان بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بوده است.

او با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح ایلام و سیستان و بلوچستان بین ۲۸ تا ۳۲ درصد بوده است اضافه کرد: در سطح آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، فارس، کرمان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان بین ۵۶ تا ۶۵ درصد و در سطح زنجان، تهران، سمنان و یزد بین ۶۶ تا ۷۶ درصد بوده است.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که این وضعیت همچنان تغییر نکرده است.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا، تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان مرکزی افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.