موسوی گفت: از آبان ماه پارسال تاکنون ۶۳ هزار و ۹۷۴ زنجانی از خدمات طرح شهید قاسم سلیمانی که با هدف مقابله با کرونا انجام می‌شود، بهره‌مند شده اند.

سید قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: پارسال ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  آغاز شد و در حال حاضر نیز اجرای آن ادامه دارد.


او افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی است که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن از پارسال آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بوده و همه بازدید‌ها و نظارت‌های انجام شده توسط نیرو‌های داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی می‌باشد.


موسوی ادامه داد: در طرح ناظران سلامت شهید قاسم سلیمانی ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحد‌های صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.


او افزود: از آبان ماه پارسال  تا سوم اردیبهشت امسال سه هزار و ۴۱۱ نفر روز از جوانان داوطلب خانم و آقا در جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب هزار و ۹۵۶ تیم برای ۶۳ هزار و ۹۷۴ نفر در طرح ناظران سلامت خدمات ارائه داده اند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اعضاء تاکنون توانسته اند ۳۴ هزار و ۲۹۴ مکان را به لحاظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت و ارزیابی کنند.


موسوی افزود: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.


او ادامه داد: این طرح با مشارکت جوانان داوطلب در شهرستان‌های طارم، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، خرم دره، زنجان و ابهر در حال اجراست.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.