معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان دوره ابتدایی را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   ناهید فضلی با بیان اینکه پایان برگزاری کلاس‌ها و زمان آموزش سی و یکم اردیبهشت ماه خواهد بود، گفت: بر این اساس معلمان و مدیران دوره ابتدایی فرصت دارند تا تاریخ ۱۰ خرداد نتایج پایانی ارزشیابی نوبت دوم را در گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ثبت کنند.

او  با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی - توصیفی به صورت فرایندی انجام می‌شود، افزود: سنجش یادگیری دانش آموزان ابتدایی بصورت فرایندی بوده و معلمان بر اساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک یا پوشه کار در طول سال تحصیلی به‌دست آورده اند و براساس ارزیابی‌های عملکردی که در پایان سال از یادگیری دانش‌آموزان انجام می‌دهند، اقدام به ثبت نتایج نهایی می‌کنند و به صورت سنتی آزمونی برگزار نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که مردودی باعث عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفقیت تحصیلی را در نوبت دوم کسب نکرده اند و به دلیل عدم همراهی موثر والدین یا سایر عوامل متعدد، دچار مشکلاتی در یادگیری مهارت‌های پایه باشند، قطعا برای این دانش آموزان برنامه‌های جبرانی تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

فضلی با اشاره به طرح جامع نقشه یادگیری دانش‌آموزان در راستای بهبود کیفیت یادگیری گفت: این طرح برای اولین بار در استان کرمانشاه اجرا می‌شود که بر اساس آن وضعیت کودکان پایه‌های اول تا ششم در ۴ مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر مشخص شده است و به تفکیک منطقه و ناحیه و مدرسه، تمامی دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند شناسایی شده و مدارس برنامه‌های جبرانی را در اولویت کار خود قرار دهند.

او بیان کرد: برای رسیدگی به وضعیت یادگیری دانش‌آموزانی که در نوبت دوم نیاز به تلاش تشخیص داده شوند، کمیته‌هایی در نواحی و مناطق با هدف تهیه بسته‌های آموزشی شامل: درسنامه، کاربرگ (شکوفه‌های بهاری و غیره..) تشکیل شده است.

فضلی یادآور شد: در این رابطه دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتر جهت استمرار یادگیری دارند در تابستان با برنامه‌ریزی منسجم طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور فرصت دارند تا نقص یادگیری خود را جبران کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.