حجت الاسلام محمدباقر فرزانه گفت: با اینکه دشمن توان اقتصادی و نظامی توان خود را بی مثال معرفی می‌کند، بهتر می‌داند که قدرت و توان ما برتر است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: قدرت ما، تجربه بیش از ۴۰ سال است زیرا در طول این سال‌ها دشمن با تمام مولفه‌های قدرت خود سعی در شکست ما داشته ولی تاکنون به نتیجه دلخواه خود نرسیده است.


او افزود: دشمن با ایجاد آشوب و مکر و حیله‌هایی همچون ایجاد بیش از هزار و ۵۰۰ تحریم برای ما زحمت‌هایی ایجاد کرد، ولی باز هم نتوانست کار خود را پیش ببرد.


امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: اکنون قدرت آمریکا بعد از ۴۲ سال کمتر از توان و قدرت ما شده است و این در حالی است که قدرت ما نسبت به او در حال افزایش است.


حجت الاسلام محمدباقر فرزانه بیان کرد: نظام و حکومت اسلامی ایران بر مبنای اسلام اصیل و با رهبری فردی که نزدیک‌ترین رفتار را به معصومین (ع) دارد هدایت می‌شود و مستحکم است، زیرا قوانین آن از اسلام جوشیده است.


بیشتر بخوانید 


او یکی دیگر از مولفه‌های قدرت کشور را نیرو‌های مسلح دانست و تصریح کرد: نیرو‌های مسلح ما علاوه بر در اختیار گرفتن توان نرم افزاری و سخت افزاری با معنویت نیز مانوس هستند و افراد توانمندی همچون شهید سلیمانی نمونه‌ای از افرادی هستند که دنیای استکبار را به لرزه درآورده‌اند.


امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: اسلام جوانان متدین و فداکار پرشوری همچون حیدریون، فاطمیون، زینبیون، انصار الله و حزب الله در خط مقاومت دارد که مانند کانون آتش فُجّار در جای جای جهان رشد کرده‌اند و در روز نیاز امکان از پای درآوردن دشمن را دارند.


حجت الاسلام محمدباقر فرزانه اظهار کرد: اداره زندگی مردم باید به وسیله اسلام و در قالب یک نظام حکومتی باشد و گرنه اسلام آمریکایی که دین و سیاست را از هم جدا می‌داند هیچ خاصیتی ندارد.


او افزود: برخی افراد و تشکل‌های سیاسی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که به نفع و خواسته دشمن است به عنوان نمونه استفاده برخی افراد از رانت‌های اطلاعاتی و اقتصادی یا ایجاد تنش‌های اقتصادی در بازار‌های سرمایه همچون بورس در خط دشمن و به نفع دشمن است.

 

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه احزابی که در خط دشمن کار می‌کنند با تشکیل باند به نفع خود سعی در تخریب سایر افراد و احزاب توانمند دارند، ادامه داد: آن‌ها به جای ارائه برنامه و نشان دادن توان خود به گونه‌ای رفتار می‌کنند که باعث شده است رهبر معظم انقلاب تاکنون چندین بار تذکر جدّی به آن‌ها بدهد.


حجت الاسلام محمدباقر فرزانه بیان کرد: این احزاب و افراد وقتی به قدرت می‌رسند از افراد توانمند سایر جناح‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند و گاهی افرادی را که هیچ تخصصی ندارند بر روی کار می‌آورند.


او تصریح کرد: آن‌ها نفع مردم و جامعه را در نظر نمی‌گیرند و گاهی افراد بدون تخصص را به عنوان چهره برتر معرفی می‌کنند و با بزرگ نمایی آنان سعی دارند چهره افراد توانمند را تخریب کنند.


امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: این احزاب و گروه‌ها وقتی به قدرت می‌رسند حکومت را مانند ملک شخصی خود می‌دانند و سعی می‌کنند حکومت از دست آن‌ها خارج نشود.

 

انتهای پیام//م‌.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار