رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان فارس گفت: رشته رنجر کماندو از هیچ مرجع قانونی مجوز فعالیت نداشته و همه فعالیت‌های آن غیر قانونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا اوجی رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان فارس گفت: امروز شاهد اعلام رشته‌هایی هستیم که هیچگونه جایگاه یا مجوزی از مراجع ذیصلاح نداشته و اقدام به جذب مخاطب می‌کنند.

او افزود: این افراد با رنگ و لعاب در پوشش و انتشار نماهنگ‌هایی در فضای مجازی اقدام به جذب جوانان می‌کنند و از این طریق اقدام به دریافت مبالغ کلان از مخاطبان خود با عنوان آموزش، برگزاری مسابقات، اعزام به مسابقات بین المللی و عضویت تیم ملی می‌کنند.

اوجی با بیان اینکه مجوز فعالیت رشته‌های رزمی توسط شورای ساماندهی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود و فدراسیون‌های مرتبط به عنوان مرجع فنی متولی نظارت فعالیت سبک‌ها هستند، گفت: تمامی رشته‌های رزمی دارای مجوز در سامانه اطلاع رسانی فدراسیون با ذکر نام مسئول و شماره تماس در اختیار عموم قرار دارد و هیأت‌های استانی نیز به عنوان نماینده فدراسیون‌ها رشته‌های دارای مجوز را در سطح استان‌ها پوشش می‌دهند که خانواده‌ها به منظور اطلاع از مجوز فعالیت سبک یا رشته رزمی ضمن درخواست مدارک از مربی جهت استعلام می‌توانند به هیأت مراجعه یا تماس حاصل کنند.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان فارس افزود: با توجه به شرایط مهیا شده توسط فدراسیون مبنی بر صدور کارت عضویت دارای QR کد به راحتی خانواده‌ها با یک دستگاه تلفن همراه هوشمند با اسکن بارکد مربوط همه مدارک و مجوز‌های صادره از سوی فدراسیون را می‌توانند استعلام کنند.

او اظهار داشت: خانواده‌ها با توجه به فعالیت غیر قانونی برخی افراد در حوزه ورزش خصوصاً ورزش‌های رزمی به راحتی فرزندان دلبند خود را در اختیار اینگونه افراد قرار ندهند تا وقت، هزینه و سلامتی جسمی و روانی فرزندان خود را به خطر نیندازند و از مربیان دارای صلاحیت و رشته‌های ورزشی دارای مجوز برای تربیت ورزندان خود در حوزه سلامت استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.