اقدام انسان دوستانه یک جوان هندوستانی برای تامین اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا در این کشور به سوژه رسانه ها تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که پس از شیوع گسترده کرونا در جهان طبق روال همیشه افراد سودجو و فرصت طلب از آب گل آلود محدودیت‌ها ماهی گرفتند، اما افراد انسان‌دوستی نیز بودند که انسانیت آن‌ها دهان به دهان گشت و از مرز‌ها نیز فراتر رفت.

در حالی که کشور هند این روز‌ها به مرکز بحران کرونا در جهان تبدیل شده و این کشور با موج شدید کرونا و کمبود امکانات بیمارستانی مواجه شده است انسان‌دوستیِ یک شهروند به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

«شهنواز شیخ» که اهل بمبئی است برای تامین کپسول اکسیژن بیمارستان اقدام به فروش خودروی خود کرد. آقای شیخ برای رفع کمبود کپسول اکسیژن، خودروی شاسی بلند خود را فروخت. او یک بنیاد نیکوکاری تاسیس کرده تا از این طریق به بیماران مبتلا به کرونا کمک کند.


بیشتر بخوانید


شیخ در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی هند در این باره گفت: «سال گذشته ما 5 تا 6 هزار کپسول اکسیژن تامین کردیم. امسال در بمبئی با توجه به شیوع گسترده کرونا با کمبود اکسیژن مواجه شدیم. در حالی که در اوایل ما ۵۰ درخواست دریافت می‌کردیم، اما اکنون به ۵۰۰ تا ۶۰۰ درخواست رسیده است.»

مرد انساندوستی

شیخ گفت انگیزه تامین کپسول‌های اکسیژن زمانی در او ایجاد شد که پسرعموی دوستش بر اثر ابتلا به کرونا جانش را از دست داد. بنا به گفته شیخ این در حالی بود که او متوجه شد در صورت تامین اکسیژن پسرعموی دوستش دچار مرگ نمی‌شد. به همین علت او فورا خودروی خود را فروخت تا برای بمیاران مبتلا به کرونا کپسول اکسیژن و سایر اقلام دارویی تامین کند.

انتشار خبر این اقدام این مرد انساندوست در شبکه‌های اجتماعی با واکنش کاربران همراه بود و بسیاری او را یک قهرمان واقعی نامیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
انسانیت رو برای همه معنی کرد