جهاد به وقت رمضان / جهادگران برای تکمیل خانه‌ها و مساجد دست به کار شدند+فیلم

شب‌های ماه مبارک رمضان برای گروه جهادی شهید برونسی بیرجند معنای دیگری دارد، جهادگرانی که آستین همت را برای گچ کاری مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های محرومان بالا زده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در شب‌های ماه مبارک رمضان همراه شدیم با گروه جهادی که نوع دوستی خود را انفاق می‌کنند، جهادگرانی که خالصانه و بی ادعا لبخند رضایت را بر لبان مردم می‌نشانند.

بچه‌های گره جهادی شهید برونسی با الگوگیری از شهیدی که خود استاد بنا بود، این شب‌ها آستین همت را بالا زده اند و افطار تا سحر‌های ماه مبارک رمضان مشغول گچ کاری مساجد، حسینیه‌ها و منازل نیازمندان هستند.

گروهی که گچ کاری مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی بیرجند را به دست گرفته تا قدمی جهادی در تکمیل پروژه‌های عام المنفعه بردارد.

علی نیا مسئول گروه جهادی شهید برونسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه گچکاران شهید برونسی را از سال ۱۳۹۰ با ۳ نفر تشکیل دادیم و جهادگران را هم اکنون به ۶۰ نفر رسانده ایم.

او افزود: بچه‌های جهادی کار خود را پس از افطار آغاز می‌کنند و تا سحر مشغول گچ کاری و کمک به نیازمندان هستند.

این جهادگر به فعالیت گروه جهادی شهید برونسی در طول سال اشاره و عنوان می‌کند: در ایام سال نیز فعالیت جهادگران در پنجشنبه‌ها ادامه دارد و بچه‌ها خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی برای رضای خدا کار می‌کنند.

کوچکترین عضو این گروه ۱۰ سال و بزرگترین عضو آن ۶۵ سال سن دارند.

گچ کاری ۱۹ هزار متر مربع فضای فرهنگی و مسکونی در سال ۱۳۹۹

گروه جهادی شهید برونسی پارسال با کمک خیران، بسیج سازندگی و سپاه گچ کاری ۱۹ هزار متر مربع از مساجد، حسینیه‌ها و منازل نیازمندان استان را به اتمام رساند.

هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در بازدید از فعالیت این گروه جهادی به خبرنگار ما گفت: گروه جهادی شهید برونسی در سال ۹۹ در قالب ۴۳ اردو، گچ کاری ۱۷ هزار متر مربع از مساجد و حسینیه‌های هدف و ۲ هزار متر مربع از خانه‌های محرومان در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر را انجام داد.


بیشتر بخوانید


او افزود: ارزش ریالی فعالیت‌ها این گروه در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بوده است؛ هزینه‌هایی که جدای از خرید مصالح وبه کارگیری تجهیزات بوده است.

هنری توسعه گروه‌های جهادی تخصصی در سال ۱۴۰۰ را از اولویت‌های بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی دانست و تصریح کرد: به دنبال تشکیل گروه‌های تخصصی دیگر در حوزه‌های کاشی کاری، جوشکاری، گازکشی ساختمان و صنوف مختلف هستیم تا از ظرفیت این گروه‌ها برای تکمیل پروژه‌های عام المنفعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اخلاص و بی ریایی که در کار باشه سخت ترین کارها هم روبه راه میشه، جهادگران در عمل ثابت کردن که هیچ کاری نشد نداره، مردانگی به اینه که در شرایط سخت یاری گر نیازمندان باشی، درود به غیرتت بسیجس جهادگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا قوت به بسیجیان جهادگر و همیشه در صحنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده که تو این اوضاع سخت دل نیازمندان رو شاد می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت، بازم گروههای جهادی