مهم‌ترین حوادث سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

شناسایی و دستگیری اخاذ ۳۰۰ میلیونی

رییس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده تهدید و اخاذی ۳۰۰ میلیون ریالی از یک خانم جوان شیرازی خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی ۳۰ ساله و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: طبق اظهارات شاکیه، شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام برای وی کرده و سپس با ادعای اینکه از شاکیه تصاویر بدون حجاب در اختیار دارد، قصد اخاذی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از وی داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری متهم در کمترین زمان شدند، افزود: متهم که از اقوام نزدیک شاکیه بود، پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف ۱۲ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۲ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران یگان امداد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزل اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و همکاری پلیس فرودگاه شیراز به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

هشدار پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت تحت پوشش تست کرونا

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در خصوص افرادی که در پوشش کارشناسان مراکز بهداشت برای ارائه خدمات یا تست کرونا به درب منازل آنان مراجعه می‌کنند، هشدار داد.

سرهنگ حمید افرامن بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی همه گیری کرونا در سطح استان و قرمز بودن وضعیت تعدادی از شهرستان ها، احتمال سوء استفاده برخی از فرصت طلبان و سودجویان در پوشش و لباس کارشناسان بهداشت و یا هلال احمر با مراجعه به درب منازل شهروندان متصور است.

او با تاکید بر هوشیاری شهروندان و عدم اطمینان به افراد ناشناس و مشکوک، که بعضاً در لباس سازمان هلال احمر و یا اداره بهداشت به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند، افزود: شهروندان برای پیشگیری از وقوع هرگونه جرائم و سوء استفاده احتمالی از ورود این افراد به داخل منزل جدا خودداری کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس تصریح کرد: تست کرونا از شهروندان صرفاً در مراکز درمانی و پزشکی معتبر صورت گرفته و تاکنون در خصوص اعزام کارشناسان بهداشت و مراکز درمانی و یا کادر پزشکی به منازل شهروندان برای این موضوع تصمیمی گرفته نشده است.

سرهنگ افرامن در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و مشکوک شدن به این افراد که معمولا برای تست کرونا مراجعه می‌کنند، موضوع را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۶۵ متهم تحت تعقیب در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی و دستگیری ۶۵ متهم تحت تعقیب و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد.

در فروردین ماه امسال جهت تامین نظم و امنیت وآسایش شهروندان طرح‌های مختلفی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با مخلان نظم وامنیت توسط یگان‌های انتظامی به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ خسرو رزمجویی با بیان اینکه در این مدت ۶۵ متهم تحت تعقیب کیفری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ۲۲ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر و بالغ بر ۵۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: در این مدت تعداد ۸۳ سارق دستگیر و ۱۲۰ فقره سرقت اعم از سرقت اماکن خصوصی، سرقت از باغ ها، موتورسیکلت، قطعات و داخل خودرو، و سایر سرقت‌ها کشف و اموال مکشوفه به مالباختگان تحویل داده شد.

کاهش ۶۲ درصدی جرائم سایبری، کشف ۱۱ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق و کشف ۵۴ رأس احشام قاچاق از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به آن‌ها اشاره کرد.

سرهنگ رزمجویی ضمن قدردانی از شهروندان در راستای تعامل و همکاری با نیروی انتظامی، از آن‌ها خواست تا هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف دو دستگاه موتورسیکلت و کشف ۲۹ کیلوتریاک

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت حامل ۲۹ کیلوگرم تریاک توسط ماموران پاسگاه انتظامی رستاق خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی رستاق هنگام کنترل وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست دادند که راکبان موتورسیکلت‌ها بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی، مأموران انتظامی موتورسیکلت‌ها را توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۲۹ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذراند.

سارقان درون خودرو در جهرم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۳ سارق و کشف ۳۲ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان جهرم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی مأموران کلانتری " ۱۲ مطهری" شهرستان جهرم، ۳ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم ادامه داد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۳۲ فقره سرقت درون خودرو در سطح این شهرستان اقرار کردند که در این رابطه صحنه‌های سرقت بازسازی و تعداد ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: طرح‌های مبارزه با سرقت و شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه و مستمر در شهرستان جهرم ادامه خواهد داشت.

انتقال مرغ زنده قاچاق با ۲ کامیون

فرمانده انتظامی مهر گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۲ دستگاه کامیون حامل ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل توقیف شد.

سرهنگ عظیم الله کرمی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این دو خودرو، حامل ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش مرغ‌های کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف گازوئیل قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف یک هزار و ۹۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق و توقیف یک دستگاه مزدا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بوانات هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خرم بید- بوانات " به یک دستگاه خودرو مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۹۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مزارعی در پایان با تأکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق از مأموریت‌های مهم و مستمر پلیس در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در این خصوص ماموران انتظامی موفق شدند ۲۰ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک و ۳۴ رأس احشام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۵ سارق اماکن خصوصی دستگیر و ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و ۱۵ دستگاه خودرو فاقد مدارک و متخلف نیز توقیف شدند.

سرهنگ امجدی در پایان با اشاره به اینکه این طرح ضمن افزایش رضایتمندی مردم و مسئولان، افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان و تقدیر از تعامل و همراهی مردم با نیروی انتظامی را به دنبال داشته است، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

هشدار پلیس در خصوص استفاده فرزندان از شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در رابطه با استفاده فرزندان از اینترنت، به والدین هشدار‌هایی ارائه داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: با توجه به فعالیت بیشترکاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایامی که به علت شیوع ویروس کرونا، فرزندان بیشتر در خانه می‌مانند، خطراتی در این حوزه وجود دارد به نحوی که در این محیط نوجوانان و خردسالان در معرض خطر بیشتری قرارمی گیرند لذا می‌طلبد خانواده‌ها توجه بیشتری به فرزندان و فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

او افزود: با توجه به خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیر، فعالیت در برخی سایت‌های اینترنتی خود کنترلی توسط کاربران فضای مجازی به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد که در این خصوص توصیه‌هایی به کاربران فضای مجازی ارائه میشود.

۱- در دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌ها بر روی گوشی هوشمند و کامپیوتر خود دقت لازم را داشته باشند و از سایت‌های نامعتبر اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن ننمایند زیرا بدافزار‌های زیادی با ظاهر فریبنده برای این منظور (هک و نفوذ) طراحی شده است.

۲- کاربران توجه داشته باشند که فضای مجازی به هیچ عنوان یک محیط امن و شخصی نمی‌باشد لذا با تأمل بیشتری نسبت به قراردادن مطالب و عکس‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام کنند.

۳- دوستی‌های مجازی به عنوان یک تهدید اساسی برای خانواده‌ها و به خصوص جوانان به شمار می‌رود زیرا این گونه روابط و دوستی ها، بی پایه و اساس بوده و در اکثر مواقع آسیب‌های روانی، مالی و جانی برای افراد در پی خواهد داشت.

۴- عکس‌ها و مطالب شخصی را به صورت رمز شده در دستگاه‌های مورد استفاده خود نگهداری کنید و تاحد امکان از نگهداری مطالب و عکس‌های شخصی بر روی تلفن همراه خودداری نمایید بنابراین توصیه میشود اطلاعات شخصی را در یک حافظه جانبی ذخیره و حفظ کنند.

۵- ابزار دیجیتال خود را از قبیل گوشی، تبلت، لپ تاپ را به آنتی ویروس به روز شده و نرم افزار‌های ضد سرقت مجهز کنند.

پلمب ۴۵ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مقام قضائی

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۴۵ واحد صنفی ناقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین به منظور پیشگیری و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا با همکاری عوامل شبکه بهداشت واداره صمت، از واحد‌های صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند.

او ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ماموران از ۳۴۰ واحد صنفی بازدید کرده و ۴۵ واحد صنفی متخلف را به علت عدم رعایت موارد بهداشتی مربوط به ویروس کرونا وعدم رعایت قوانین ومقررات وضوابط اماکن عمومی وصنفی با هماهنگی دستگاه قضائی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ضمن تاکید برتعطیلی و بسته ماندن واحد‌های صنفی ومشاغل پرخطرتا پایان زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد: این طرح کماکان ادامه دارد و در این راستا با صنوفی که سلامت جامعه و شهروندان را به مخاطره بیندازند با پشتیبانی دستگاه قضائی و با همکاری ادارات مرتبط برابر با قانون برخورد می‌شود.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فروردین ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ لطف الله محمدی بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان کوه چنار در فروردین ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۰ خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۶۲ متهم تحت تعقیب، شناسایی و دستگیری ۳ قاتل و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی در پایان هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از شهروندان خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

هشدار پلیس کازرون به شهروندان

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: شهروندان به هیچ عنوان کارت بانکی، شماره حساب و یا درگاه بانکی خود را به دیگران اجاره ندهند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرند، تا از عواقب جدی ناشی از فعالیت‌های خلاف قانونی که از طریق حساب‌ها یا کارت‌های بانکی اجاره‌ای انجام می‌شود در امان باشند.

این مقام انتظامی تصرح کرد: شهروندان باید به خاطر بسپارند که از طریق اجاره حساب بانکی یا کارت بانکی آن‌ها موارد مجرمانه‌ای مانند پولشویی، کلاهبرداری‌های مالی، فرار مالیاتی و... صورت می‌گیرد که هر کدام از این جرایم مجازات خاص خود را دارد.

او گفت: به همه دارندگان کارت‌های بانکی و صاحبان حساب‌های بانکی هشدار می‌دهیم که از قرار دادن کارت پرداخت بانکی و حساب بانکی در اختیار افراد غیر حتی فروشندگان کالا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان گفت: شهروندان همچنین می‌توانند هر گونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir و اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بخش خشت این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش "خشت" با در نظر گرفتن اولویت‌های شاخص در حوزه انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با بهره گیری از توان و ظرفیت سازمانی در سطح این بخش اجرایی کردند.

او افزود: در این طرح انتظامی همچون دیگر طرح‌های عملیاتی و اجرایی و مراحل قبلی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، موضوع اشرافیت اطلاعاتی و کشف علمی جرم با تکیه بر توان و ظرفیت‌های موجود در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ زراعتیان مهمترین نتایج و کشفیات این طرح را دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر، ۲ معتاد، ۳ سارق، ۴ نفر اراذل و اوباش و کشف تعدادی اموال مسروقه و توقیف ۵ دستگاه وسایل نقلیه متخلف عنوان کرد.

پلمب ۵۳ واحد صنفی متخلف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۵۳ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجراست.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: ماموران دایره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی طی یک هفته گذشته ضمن بازدید از ۱۲۸ واحد صنفی، ۵۳ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات ستاد مبارزه با کرونا و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.