مقرهای کردهای سوری وابسته به آمریکا تحت کنترل نیروهای سوریه درآمدند

نیرو‌های دفاع ملی سوریه دو مقر شبه‌نظامیان کُرد سوری وابسته به آمریکا را در منطقه «حلکو» در شهر قامشلی تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابعی در استان الحسکه سوریه از تصرف دو مقر شبه‌نظامیان کُرد سوری وابسته به آمریکا به دست نیرو‌های دفاع ملی سوریه وابسته به ارتش این کشور خبر دادند.

نیرو‌های دفاع ملی سوریه پس از دو روز درگیری‌های با شبه‌نظامیان کرد، دو مقر نیرو‌های گروه آسایش را در منطقه «حلکو» در شهر قامشلی سوریه را تصرف کردند.

به گفته این منابع عناصر وابسته به آمریکا ظهر امروز با رساندن تجهیزات نظامی به سمت محله‌هایی از شهر قامشلی که قبایل عربی در آن‌جا ساکنند، بلافاصله به محله الطی حمله کردند که با کشته شدن یک کودک و زخمی شدن دو غیرنظامی دیگر همراه شد.

پس از افزایش درگیری‌ها در شهر قامشلی سوریه میان نیرو‌های دفاعی ملی سوریه و نیرو‌های آسایش (نیرو‌های امنیت داخلی مناطق کردنشین سوریه) مسکو برای میانجی‌گری میان طرفین وارد عمل شد.

نیرو‌های آسایش در قبال کاهش درگیری و آتش‌بس، خروج نیرو‌های دفاع وطنی از محله «الطی» را خواستار شدند، تاکنون نتیجه این مذاکره مبهم مانده است. 

منابع محلی گزارش داده‌اند نیرو‌های آسایش از سلاح‌های سنگین در این درگیری‌ها استفاده می‌کنند.

ساعت ۲۲ به وقت محلی درگیری‌هایی میان نیروهای دفاعی ملی سوریه و نیرو‌های آسایش پیش آمد که تا ساعات بعد نیز ادامه داشت. منابع از زخمی شدن یک کودک و یک زن بر اثر اصابت گلوله های خمپاره به محله الطی در شهر قامشلی خبر دادند. چندی پیش منابع رسمی سوریه از ارسال سلاح های آمریکا به شمال و شرق سوریه پرده برداشته بودند.

اسکای نیوز عربی نیز صبح امروز به نقل از منابع خبری در شهر قامشلی سوریه خبر داد در درگیری مسلحانه میان نیرو‌های دفاع ملی سوریه و عناصر قسد (شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا) ۱۰ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار