به همت گروه جهادی سازمان بسیج جامعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برنامه بهینه سازی محصولات کشاورزی در دنا اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرپرست سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح  کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور گروه ۴۰ نفری سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان و نواحی ۸ گانه بسیج سپاه فتح برنامه های افزایش عملکرد محصولات باغی در دنا اجرا شد.

 ستار غلامی افزود: گروه جهادی این سازمان در برنامه مبارزه با جوندگان باغات و فرهنگ‌سازی جلوگیری از هدر رفت آب در شهرستان دنا شرکت کردند.
وی ادامه داد: در این برنامه طرح بهینه سازی دو روزه ۷۰ هکتار از باغات شهرستان به صورت رایگان بررسی و اجرا شد.

غلامی بیان کرد: واکسیناسیون ۲ هزار رأس دام و سمپاشی ۴۰ طویله در روستای مورنای لوداب نیز انجام شد.
سرپرست سازمان بسیج جامعه ی کشاورزی سپاه فتح استان گفت: در طرح ملی همگام با کشاورز در طول ۴ سال در ۷۲۸ روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان ۳۲۰ مربی آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهند.

رئیس اداره تجهیز مرکز مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان هم گفت: این طرح از سال گذشته با همکاری بسیج مهندسین و در دوره دو ساله اجرا شد .
خانم صفایی افزود: این طرح با هدف فرهنگ سازی و ارائه شیوه‌های صحیح علمی مبارزه با جوندگان به کشاورزان و استفاده بهینه از سموم و در هزینه و وقت کشاورزان نیز صرفه جویی می شود.
محمودی عضو گروه جهادی حیدریون نیز گفت: بسیجیان با بهره گیری از تخصص و روش‌های علمی و در قالب گروه‌های جهادی در این طرف فعالیت می‌کنند.

آرسته مدیر جهاد کشاورزی دنا هم گفت: در شهرستان دنا ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ وجود دارد که ۲۵ درصد محصولات باغی استان را تولید می کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.