شمس اللهی از استقرار هیاُت بازرسی کل استانایلام در این شرکت خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری و ۹۷ درصد خانوار‌های روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در بازدید بازرس کل استان از شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند و هم اکنون ۹۵۹ واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع اجرا شد که این میزان عملیات گازرسانی به صنایع بعنوان یک رکورد ثبت شده است.

او با بیان اینکه در چند سال گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده مانند گازوئیل و مازوت شده است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

شمس اللهی همچنین از گازرسانی به کلیه شهر‌های استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۲۶ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام است که عملیات اجرایی این شهر نیز تا پایان کار دولت فعلی به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته ۲۳۲ روستای استان گازدار شده اند و با اتمام عملیات گازرسانی به روستا‌های در دست اقدام تا پایان دولت، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به ۹۷ درصد می‌رسد و کار مطالعه، طراحی و اجرای گازرسانی به سه درصد روستا‌های باقیمانده استان در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می‌گیرد.

شمس اللهی به بدهی گازبهاء ادارات استان اشاره کرد و افزود: ادارات استان مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکار هستند که در صورت پرداخت می‌توان بسیاری از مشکلات توسعه گازرسانی به روستا‌های باقیمانده را برطرف کرد.

او با بیان اینکه عمده‌ترین بدهکاران شرکت گاز استان، شرکت پتروشیمی ایلام و کارخانه سیمان ایلام با بدهی بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال هستند و متاُسفانه تاکنون نسبت به پرداخت یا کاهش میزان بدهی خود اقدام نکرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاب آوری و برقراری مستمر و ایمن پایداری جریان گاز در سال‌های اخیر و کسب رتبه برتر این دستگاه اجرایی در حوزه رضایتمندی مشترکین، میز خدمت، صیانت از حقوق شهروندی و ... را از افتخارات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.