رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی در شهرستان‌های جنوبی استان محرز و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: خشکسالی در شهرستان‌های جنوبی استان محرز و تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ستاد بحران محصولات زراعی و باغی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور هجوم ملخ صحرایی به ۵ استان کشور از جمله لرستان محتمل است بنابراین جهت مبارزه احتمالی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

او مدیران جهاد کشاورزی شهرستان را موظف کرد کلیه دستگاه‌های سمپاش یونیماک و توربولاینر را به ستاد سازمان انتقال دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان را مامور کرد تا نسبت به تعمیر و رفع ایراد دستگاه‌های سمپاش اقدام و نسبت به تأمین نقدینگی تیم‌های مبارزه اقدام کنند.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: خرید حداقل ۶ دستگاه سمپاش ULV و خرید سم مورد نیاز، استفاده از توان لجستیکی بخش کشاورزی همچنین پیش بینی لازم در جمع آوری و استفاده بهینه از تانکر‌های چرخدار جهت آبرسانی به باغات در شرایط خشکسالی باید مورد توجه قرار بگیرد

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.