معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از تشدید برخورد با تور‌های غیرمجاز گردشگری در خراسان رضوی جهت سامان‌دهی شرکت‌های مسافرتی و گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد امروز در جلسه بررسی نظارت بر تور‌های گردشگری دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، گفت: همه شرکت‌ها و دفاتر برای جلوگیری از صدور مجوز برگزاری سفر‌های گروهی که موجبات اختلاط غیر منطبق با ارزش‌های جامعه را فراهم می‌کنند باید که از صدور هرگونه مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.

او افزود: مدیر شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز راهنمای اعزامی که برگزاری چنین سفر‌هایی را فراهم کرده‌اند همچنین مسئول عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و سایر موازین قانونی هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان این که برگزاری تور‌های خانوادگی با رعایت شئونات اسلامی و موازین قانونی از سوی دفاتر و شرکت‌های مجاز بلامانع است ادامه داد: مخالفتی با گردشگری وجود ندارد و هدف ما کمک به توسعه گردشگری و برخورد با متخلفان است.


بیشتر بخوانید


رحمانی درباره همراهی افراد مجرد در تور‌های گردشگری بیان کرد: با همراهی افراد مجرد در تور‌های گردشگری مشکلی نداریم، اما باید شرایط و مقررات تعیین شده، موازین و شئونات اسلامی رعایت شود و شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، باید در زمان صدور بیمه‌نامه به هویت افراد ثبت‎ نام کننده به منظور جلوگیری از وقوع بزه توجه کنند.

او با اشاره به ضرورت برخورد با تور‌های غیرمجاز تصریح کرد: با هرگونه فعالیت گرو‌ه های غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند برخورد و فضا‌های مورد استفاده آن‌ها از طریق پلیس فتا مسدود خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به این‌که مقرر شده است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تشکیل کمیته‌ای نسبت به نظارت بر تور‌های گردشگری در اداره کل اقدام کند، تاکید کرد: در همین راستا تیم‌های نظارتی متشکل از نمایندگان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان تور تشکیل می‌شود.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.