سال گذشته خراسان رضوی میزبان بیش از سه میلیون گردشگرخارجی بود که کرونا این آمار را به ۳۰۰هزارنفر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: متاسفانه برخی بحث سفر و تردد را با گردشگری اشتباه می‌گیرند و همین مسئله باعث می‌شود تا انگشت اتهام در ایام پیک کرونا متوجه این صنعت شود.

او افزود: در سال ۹۸، هفت میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۹۵ نفر اقامت شب در استان داشتیم، امسال نیز ۲.۵ میلیون نفر اقامت شب در کل کشور ثبت شده است که از این میان، سهم خراسان رضوی ۵۲۶ هزار و ۲۶۶ نفر بوده است.


بیشتر بخوانید


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای نوروز، به دلیل ناهماهنگی در اطلاع رسانی و اطلاعات غلط در خصوص مسدود بودن جاده‌ها به سمت مشهد، بسیاری از زائران از سفر به مشهد بازماندند.

بیدخوری بیان کرد: خوشبختانه به دلیل نظارت‌ها و بازدید‌های مکرر، تمامی تاسیسات گردشگری در ایام نوروز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند لذا نمی‌توان گردشگری استان را متهم به دخیل بودن در پیک چهارم کرونا کرد. در واقع دید و بازدید‌ها و عادی سازی شرایط شیوع کرونا مهم‌ترین دلیل آغاز پیک چهارم کرونا بود.

او تصریح کرد: وضعیت اشغال واحد‌های اقامتی از ۳۰ الی ۳۵ درصد آغاز شد و در بهترین شرایط به ۶۰ درصد رسید، لذا ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در بازه مذکور، کمتر از ۵۰ درصد ارزیابی شد. آمار‌ها حکایت از آن داشت که در بهترین شرایط هیچ گونه ازدحامی در تاسیسات گردشگری وجود نداشت، لذا فعالیت این واحدها، آن هم با ظرفیت پایین و نظارت‌های دقیق، در شیوع کرونا دخیل نبوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: گردشگران خارجی که به استان ورود پیدا می‌کردند یا ویزای درمانی و یا ویزای تجاری دریافت می‌کردند، در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به استان ما وارد شدند که درحال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی ورودی داریم.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.