رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان گندمکار از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم خرسند هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان گندمکار از این تصمیم درست و منطقی دولت مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم خرسند هستند و ثبات در تولید و تلاش برای خودکفایی در تولید این محصول راهبردی را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: اگر قیمت تضمینی گندم از ابتدای شروع عملیات کاشت اعلام می‌شد انگیزه کشاورزان برای کشت این محصول بیشتر می‌شد، ولی با این حال افزایش کنونی قیمت گندم حمایت عملی دولت از تولید و پشتیبانی از آن است.

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: افزایش قیمت تضمینی گندم به طور قطع گامی اساسی در افزایش ضریب امنیت غذایی کشور وکاهش وابستگی به واردات کالا‌های اساسی است و افزایش قیمت تضمینی گندم ضمن آنکه بهترین عیدی دولت به کشاورزان گندمکار خوزستانی است انگیزه آنان را برای افزایش تولید گندم بالا خواهد برد.

او ادامه داد: قیمت کنونی گندم منصفانه است و کشاورزان گندمکار راضی و مسرور از تصمیم دولت در افزایش قیمت تضمینی گندم هستند و کشاورزان خوزستانی همه توان خود را برای افزایش تولید این محصول در سال آینده زراعی به کار خواهند برد.

نوروزی تصریح کرد: افزایش نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، کشاورزان خوزستان را در وضعیت بغرنجی قرار داده بود و با این وجود مجموعه جهادکشاورزی و مدیران اجرایی خوزستان تلاش کردند سطح زیرکشت گندم در استان کاهش نیابد که این چنین نیز شد.

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، تصمیمی منطقی در راستای حفظ تولید این محصول و ایجاد انگیزه برای کشاورزان گندمکار در سال آینده زراعی خواهد بود.

او بیان داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، دست دلالان و واسطه‌ها را تا حدود زیادی کوتاه خواهد کرد و و  با این اقدام دولت نگرانی ما در این خصوص برطرف شده است و با افزایش قیمت تضمینی گندم، روند تحویل این محصول راهبردی به مراکز خرید در خوزستان افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.