مدیر کل امور عشایر استان فارس از خدمات‌رسانی به عشایر در طول مسیر کوچ بهاره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل امور عشایر استان فارس اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل امور عشایر ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان است که این امر به صورت مستمر از طریق مجموعه تشکل‌های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری در حال انجام است.

روح الله بهرامی بیان کرد: عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع به تبع جهت علوفه دام در بین مسیر کوچ دچارمشکلاتی می‌شوند، در این راستاتلاش می‌گردد از نظر میزان علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد حمایت قرار گیرند.

او با بیان اینکه علاوه بر آبرسانی حین کوچ که در مسیر در حال انجام است، افزود: با بررسی آمار توزیع نهاده‌های دامی و ارزاق عمومی، تاکنون بیش از سه هزار و ۷۵۰ تن انواع علوفه شامل جو، کنسانتره دامی، ذرت و سایر علوفه، مقدار هزارو دویست تن آرد در طول یک ماه گذشته در مسیر کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق در اختیار عشایر متقاضی قرار گرفته است.

مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری در جهت بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی صورت گرفته که از جمله این اقدامات تجهیز و راه اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری بوده که در حین کوچ نیز به عشایر کوچ رو خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همش دروغ محضه اصلا به عشایر کمکی نمیشه و اینا همش دروغ هست باید رفت تو عشایر دید تازه آرد جهت پخت نان ندارند همه آرد و علوفه را بصورت آزاد میفروشن و از نام عشایر سواستفاده فراوان میکنند
آخرین اخبار