مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از برگزاری ۶۰۰ نفر روز دوره مهارتی برای عموم مردم و ارگان ها در سال ۹۹ خبر داد.

ناجی شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: پارسال دوره های مهارتی  که شامل چهار دوره نخیلات برای سپاه، پرورش مرغ گوشتی و بوقلمون برای مرزبانی و پرورش قارچ برای نیروی دریایی بوده است توسط جهاد کشاوزی خرمشهر برای ارگان ها برگزار شد.

او به برگزاری دوره‌های مهارتی برای عموم مردم هم اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها شامل دوره مدیریت آبیاری، تهیه بستر بذر و ۲ دوره پرورش گاو شیرده، قارچ و بلدرچین بود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب سایت الگویی را به عنوان دیگر دوره‌های ترویجی برگزار شده در سال ۹۹ برشمرد و اظهار کرد: پارسال در خرمشهر سه سایت ترویجی شامل ۲ سایت نخیلات و یک سایت شیلات تعیین شده بود که در سایت شیلات یک سری دوره‌هایی آموزشی شامل ۶ دوره شیلات که سه دوره آن به صورت وبینار و سه دوره به صورت حضوری بود، برگزار شد.

او افزود: همچنین پارسال با همکاری پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری جنوب کشور چندین دوره در سایت نخیلات برگزار شد.

شهیب زاده در ادامه برگزاری دوره‌هایی در کانون یادگیری را نیز یادآور شد و گفت: در سال ۹۹ چهار برنامه تروجی که شامل کانون یادگیری محصول است نیز برگزار شد که در قالب این برنامه، کشاورزان برتر شهرستان انتخاب شده و پارسال چهار مزرعه نمونه به عنوان کانون یادگیری محصولات زارعی و باغی برای اجرای دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی استفاده شدند.

بنا به گفته او برگزاری یک دوره روز انتقال یافته و ۲ کارگاه آموزشی استفاده از سم، سه دوره زراعی و یک دوره باغبانی در کانون یادگیری، ۲ روز مزرعه با موضوع تغذیه و بیماری‌های گیاهی از دیگر دوره‌های برگزار شده برای کشاورزان در پارسال بودند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر این را نیز یادآور شد که دوره‌های حضوری برگزار شده در پارسال با نصف ظرفیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

شهیب زاده همچنین از ۱۰ هزار مورد آموزش‌های چهره به چهره در پارسال خبر داد و بیان کرد: در سالی که گذشت ۲۰۰ نفر روز بازدید ترویجی انجام و حدود ۱۰ هزار نفر آموزش انفرادی و چهره به چهره نیز به مراجعه کنندگان ارائه شد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.