مهرآبادی گفت: اوایل شهریور گزارش آنالیز بینابینی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو ارائه و در صورت تایید نتایج تولید انبوه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرآبادی معاون موسسه واکسن‌سازی رازی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در خصوص جزئیات کارآزمایی و تولید واکسن کرونا «کووپارس»  تصریح کرد: واکسن رازی ۳ دوز دارد ، دوز اول و دوم تزریقی است که در آزمایشات ما ایمنی لازم با ۲ دوز تزریق ایجاد شده است. 

او ادامه داد: دوز استنشاقی واکسن کرونا با هدف کاهش تکثیر و دفع ویروس در حفره فوقانی تنفسی، تزریق می شود که افراد واکسینه شده انتقال حداقلی ویروس داشته باشند که این امر به کنترل بیماری کمک می کند. این دوز استنشاقی  مصون‌سازی در برابر کرونا را افزایش می‌دهد.

مهرآبادی در پاسخ به این سوال که مراحل کارآزمایی انسانی واکسن «کووپارس» چه زمانی به پایان می رسد گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در تولید این واکسن ۳ فاز داریم. هر فاز ۴۵ روز تا دو ماه باید ارزیابی شود.

او ادامه داد: در فاز اول ارزیابی بی ضرری واکسن و تعیین دوز واکسن انجام می گیرد که پیش بینی ما این است که تا نیمه اردیبهشت ماه به پایان برسد و گزارش را به سازمان غذا و دارو ارائه دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: فاز دوم را از اوایل خرداد ماه شروع کنیم و فاز سوم را نیمه تیرماه شروع خواهیم کرد.

مهرآبادی گفت: اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه گزارش آنالیز بینابینی به سازمان غذا و دارو ارائه می شود و در صورت رضایت بخش بودن و تایید نتایج تولید انبوه هم انجام می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا" که واردات به دهن یک عده بیشتر مزه کرده ........ !!!
آخرین اخبار