سخنگوی وزارت بهداشت گفت:اوایل اردیبهشت فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان به پایان می‌رسد و پس از آن مردم بالای ۶۵ سال واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز در گرگان گفت:اوایل اردیبهشت مرحله اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان، جانبازان، بیماران خاص و سالمندان به پایان می‌رسد و پس از آن مردم بالای ۶۵ سال به بالا واکسینه می‌شوند.

او ادامه داد:پس از آن مشاغل پرخطر که خبرنگاران نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و پس از آن نیز مردم عادی که زیر ۶۵ سال هستند واکسینه خواهند شد البته تا زمانی همه چیز خوب پیش برود تا پاییز انجام خواهد شد.

لاری گفت:بیشتر نقاط کشور قرمز است و طی ۳ یا ۴ هفته تعداد بستری‌های ۴ برابری را داشتیم البته در بعضی از استان‌ها ۲ یا ۳ و یا ۶ فوتی را داشتند شرایط خوبی نیست و ما انتظار داریم که مردم بیشتر رعایت کنند.

لاری گفت:ممکن است آمار فوتی‌ها بیشتر شود که نتیجه بستری هفته‌های گذشته است علاوه بر آن بابل مازندران و گرگان گلستان کمی روند کاهشی را طی می‌کند و باید زمان بگذرد تا بتوانیم قضاوت دقیقتری داشته باشیم.

او افزود:امیدواریم این روند کاهشی را حداقل در استان‌های شمالی داشته باشیم تا بتوان با کمک واکسیناسیون و بیشتر رعایت کردن مردم این بیماری را مدیریت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:در این ۱۴ ماه شیوع ویروس کرونا، هر آنچه که ظرفیت بوده برای بیمارستان‌ها ایجاد شد تعداد بستری‌ها که زیاد شد بیمارستان‌های خصوصی نیز همکاری کردند.

او گفت:یک طرح خوبی را که در استان‌های شمالی عملی کردند بخشی را به عنوان بخش بیماران سرپایی راه اندازی کردند که این موضوع، هم باعث کم شدن بار بستری‌های بیمارستان می‌شود و هم اینکه مریض‌ها می‌توانند احساس بهتری داشته باشند و البته درمان سرپایی برای افرادی است که واجد شرایط این درمان باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت از بیماران خواست: در صورت مشاهده علائم بلافاصله به مراکز مراجعه کنند تا از بروز بدحالی جلوگیری کنند، چون وقتی بیماران بستری زیاد می‌شوند هم نیروی انسانی نمی‌تواند جوابگوی تعداد بیماران باشد هم تعداد تخت‌های بیمارستان کمتر می‌شود.

او گفت: ما به یک پختگی در فرآیند درمانی بیماری کرونا رسیدیم و مشخص است که هیچ داروی قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما دارو‌هایی که در مراحل مختلف این بیماری می‌تواند کمک کننده باشند وارد پروسه بیمه‌ای شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.