عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: حقوقی‌هایی که سرمایه‌های خود را از بازار سرمایه خارج کردند عمدتا به سرمایه گذاری در بازار‌های موازی، پرداخت معوقات کارمندانشان یا سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر صرف کردند.

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس  در گفت و گو با خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اظهار نظر‌های قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارجاع دادن اسامی ۲۰۰ حقوقی متخلف در بازار سرمایه به قوه قضائیه، اظهار کرد: منظور از اظهار نظراتی که آقای قاضی زاده هاشمی طی این مدت در مورد حقوقی‌هایی که سبب شدند تا سرمایه‌های مردم از بازار سرمایه خارج شود این است که، حقوقی‌ها قرار بود مبلغی را که از محل بازار سرمایه کسب می‌کنند، در گام نخست در یک مکان به منظور افزایش تولید به کار گیرند که به طور حتم می‌توان گفت تا حدودی این امر صورت نگرفت، به سبب آنکه اگر یک درصد محقق می‌شد در حال حاضر می‌بایست آمار‌ها در بخش تولید افزایش می‌یافت یا آنکه در گام بعد مبالغ به منظور تعادل بخشی به بورس تزریق می‌شد.

او افزود: حقوقی‌هایی که سرمایه‌های خود را از بازار سرمایه خارج کردند عمدتا به سرمایه گذاری در بازار‌های موازی، پرداخت معوقات کارمندانشان یا سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر صرف کردند، که  در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن پرونده های این اشخاص در دست قوه قضائیه نمی‌توان نامشان را  ذکر کرد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس تصریح کرد: این اصلا درست نیست که مسئولان مربوط و اشخاص و نهاد‌های حقوقی از اعتماد سهامداران سوء استفاده کردند  به سبب آنکه انتظار مردم از سرمایه گذاری در بورس کمک به بخش تولید بود، اما حال  سرمایه گذاران شاهد هستند که سرمایه هایشان نه تنها به این بخش کمک نکرده بلکه از بین هم رفته است.

علیزاده بیان کرد: امروز شاید تمام مردم انتظار دارند که مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی به بحث بازار سرمایه ورود کند، اما شاهدیم  همین اظهاراتی که  آقای قاضی زاده هاشمی  در این مدت انجام داده چه قدر مورد انتقاد اهالی بازار سرمایه قرار گرفته به طوری که بعضی از آن‌ها مدعی هستند که صحبت های مجلسی ها سبب برهم ریختن جو بازار  سهام شده است.

برخی از حقوقی ها صف های فروش ساختگی ایجاد می کنند

او گفت: کسی که به عنوان ناظر بازار از ابتدای ورود سرمایه‌های مردم به بورس حضور داشته سازمان بورس است، مدیران این بخش باید به طور مشخص بازار را رصد می‌کردند تا چنین اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ ندهد نه آنکه کناره گیری می کردند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس بیان کرد: اینکه عده‌ای از کارشناسان بازار سرمایه و خبرگان مالی می‌گویند که حقوقی‌ها با یک دیگر دست به یکی می‌کنند و سبب آشفتگی بازار سرمایه می‌شوند، اصلا نظر غلطی نیست به سبب آنکه خیلی از حقوقی‌ها قبل از شروع رسمی بازار می‌آیند و صف‌های فروش ساختگی تشکیل می‌دهند که چنین مسئله‌ای به طور قطع سبب برهم زدن  اذهان سهامداران بازار سرمایه می‌شود.

علیزاده گفت: چرا بعضی از حقوقی‌ها قبل از ریزش‌هایی که در بازار سرمایه رخ داد اقدام به فروش و عرضه‌های آبشاری کردند و بعد از آن هنگامی که خیالشان راحت شد که سود لازم را بدست آورند، آمدند یک منت بر سر سهامداران حقیقی خرد گذاشتند و سهم‌های آن‌ها را بایک قیمت کم خریداری کردند اگر در حال حاضر برویم و به حقوقی‌ها بگویم که شما چرا چنین امری را در زمان مذکور انجام دادید به طور حتم می‌گویند اساس بازار سرمایه عرضه و تقاضاست.

او بیان کرد: در حالی که اشخاص حقوقی بازیگران اصلی بازار سرمایه بودند نباید با رفتارهایشان در شرایطی که مردم به بورس اعتماد کرده بودند ته دل آن‌ها را خالی می‌کردند و سبب متشنج شدن جو بازار می‌شدند و اعتماد آن‌ها را از بین می‌بردند، اکنون هرکاری هم که  مسئولان بخواهند انجام دهند دیگر نمی‌توانند اعتماد اولیه را به این بازار بازگردانند.

وزیر اقتصاد پاسخگوی خروج سرمایه از بورس باشد

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس گفت: اکنون نقدینگی زیادی از بازار سرمایه به سبب رفتار‌های ناشایستی که طی این مدت صورت گرفت خارج شده است، به طور قطع آقای دژپسند وزیر اقتصاد و دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس به عنوان دو مقام مسئول باید در این رابطه پاسخگو باشند.

علیزاده تصریح کرد: از روزی که مجلس یازدهم شکل گرفت و شاهد روند صعودی بازار سرمایه بودیم، ما به سازمان بورس پیشنهاد اصلاح قوانین را با آمادگی لازم برای همکاری  ارسال کردیم،  به سبب آنکه یکی از وظایف اصلی مجلس قانون گذار بودن آن است به طور مثال وقتی جایی نیاز به قانون یا اصلاح قوانین دارد مجلس برای حل آن ورود می‌کند.

او بیان کرد: متاسفانه تا کنون از جانب سازمان بورس هیچگونه واکنشی در رابطه با در خواست ما مبنی بر تغییر یا اصلاح قوانین فرستاده نشده است، ناگفته نماند که در کمیسیون اقتصادی مجلس یکسری قوانین و پیشنهادات کارشناسی را در رابطه با بازار سرمایه داشتیم که آن را پیش می‌بریم و  امیدواریم به نتیجه‌های خوبی برسیم. به طور مثال در این رابطه می‌توان به بحث کانون سهامداران حقیقی اشاره کرد که علاوه بر آنکه در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است از لحاظ زیر ساخت‌های قانونی نیز ما داریم آن را در کمیسیون اقتصادی پیگیری  می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس اظهار کرد: وظیفه دوم مجلس در حوزه نظارتی که در این بخش ابزارهایش کاملا مشخص به گونه‌ای که یکی از آن‌ها تذکر دادن است همان طور هم که شاهد هستید به طور مکرر نمایندگان مجلس در حال تذکر دادن به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به منظور تصمیمات درست به منظور سر و سامان دادن به اوضاع بازار سرمایه هستند.

علیزاده گفت: ابزار بعدی که ما در حوزه نظارتی می‌توانیم از آن استفاده کنیم سوال پرسیدن از مسئولان مربوط به ویژه وزیر اقتصاد است، هر هفته در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اقتصاد در رابطه با وضعیت بازار سرمایه سوال می‌پرسیم که چه اتفاقی دارد در بازار سرمایه رخ می‌دهد چرا نظارت چندانی بر وضعیت آن ندارید.

نمی توانیم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم

او تصریح کرد: یکی دیگر از ابزار‌هایی که ما در بخش نظارتی می‌توانیم از آن استفاده کنیم استیضاح است، اما به سبب آنکه در پایان دولت یازدهم هستیم نمی‌توانیم از این مسئله چندان استفاده کنیم.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس اظهار کرد: ما همچنان در حال تحقیق و تفحص از بورس هستیم نا گفته نماند که در این بخش ما از قانون ۲۳۴ که یکی از شدیدترین ابزار‌های نظارتی است در رابطه با بازار سرمایه سه مرتبه استفاده کردیم تا متخلفانی که سبب برهم ریختن بازار سرمایه شدند به قوه قضائیه معرفی شوند.

علیزاده گفت: نمایندگان مردم در مجلس یک رسالت دیگری را دارند به گونه‌ای که وقتی یک مشکلی را می‌بیند هشدار دهند، اما وقتی ما چیزی را دلسوزانه بیان می‌کنیم متاسفانه متهم به دخالت و برهم ریختن اوضاع بازار سرمایه می‌شویم به طوری که اگر اتفاق بدی در بورس رخ دهد می‌گویند اگر اعضاء قوه مقننه صحبتی را به میان نمی‌آوردند وضعیت این گونه نمی‌شد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس در پایان بیان کرد: اگر بحث تحقیق و تفحص که خیلی از مردم یا رسانه‌ها می‌خواهند علنی شود به اجرا در آید مسئولان سازمان بورس و کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند، چون مجلس اقدام به چنین کاری کرد بازار سرمایه باریزش مواجه شد و گرنه شرایط بازار سرمایه به درستی پیش می‌رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۴:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خود شخص حسن روحانی مردم را به بورس دعوت کرد در برنامه تلویزیونی شبکه خبر بطور زنده و مستقیم ساعت 10/30 صبح پخش میشد همه ملت ایران شاهدند ولی الآن چرا جواب مردم بدبخت را نمیده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا وقتی که تولید در کشور با مشکل همراه باشد خروج سرمایه حتی شدید تر هم میشه . معلوم هست که سرمایه جایی میرود که بیشترین سود رو داشته باشه حالا چه بازار مسکن ترکیه یا امارات باشه چه بورس آلمان یا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا کسی جوابگو این همه ظلمی که به مردم میشه نمی کنه چرا قانون اینقدر ضعیفه کسایی که دارن خون مردمو میمکن الانم جز مسئولان رده بالای کشوری هستن هیچ برخوردی نمی کنن ؟؟! عدالتم ارزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
به داد بورس برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اول اینو معلوم کنید پولها رو کی برده کدام اگاه و توسط چه کسانی اگاه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملاً مشخصه....همون کسانی که دعوت به سرمایه گذاری در بورس کردند آگاه بودند و می‌دانستند که چکار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان ک پولا رفتن تو بورس های خارجی و سودی نمیبرید یاد مالباختگان بورس ایران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئله بورس بزرگترین کلاهبرداری علنی کل نظام از تک تک مردم بود که باعث شد خیلی از مردم و تقریبا همه ضررهای سنگینی را بخاطر خزانه خالی و تامین مالی نظام بخاطر سیاستهای کلی شان پرداخت کنند. این اتفاق چهره واقعی مسئولان را برای خیلی از مردم اشکار کرد و نشان داد مسئولان نظام هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند و مردم را بخاطر اهداف خود هر بار به بهانه ای نابود می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه چی به نفع سرمایه داران!
اگر در یک تصادف رانندگی مقصر راننده پراید و ذینفع راننده خودرو لوکس باشد راننده پراید کل زندگیش رو باید بفروشه تا خسارت فلان ذینفع رو بده.
چهار تا قانون تو کشور تصویب نشده تا حقوقی ها امکان خرج کردن پول سهام در جایی غیر از بازار بورس و تولید نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت دروغگو ودوزد
Iran (Islamic Republic of)
فریب خورده
۱۱:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
با همه تاسفات و خون دل خوردن ها، دل خوش یه موضوع هستم، گر چه دزدیدن و بردن وخوردن، اما پس میدن، شاید این دنیا فرصت نباشه، ولی جایی هست که فرصت کافی برای پس دادن وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما الان و در این دنیا نیاز داریم ، در آن دنیا که چه بهشتی باشم چه جهنمی نیازی به پول و خانه و خودرو و مواد غذایی ندارم پس لطفاً به آن دنیا طلب مارا حواله ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
قطعاً همینطوره خیانت به یک ملت هیچ موقع بی جواب نخواهد ماند کسانی که این خیانت را کردند که هم سود کلان بردند و هم به نظام ضربه زدند و هم اقتصاد کشور را دچار مشکل کردند و هم اعتماد مردم را نسبت به بورس تا حدود زیادی از بین بردند باید بدانند که روزی باید جوابگو باشند و مطمئن هستم که خداوند در این دنیا هم تقاص این خیانت را از آنها خواهد گرفت و نباید آنها دنیا را بی حساب و کتاب تصور کنند . ما این وضعیت بورس را ناشی از خیانت دشمنان ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم که خیلی از آنها در بدنه مدیریت کشور عزیزمان نفوذ کرده اند و امید واریم قوه محترم قضائیه هرچه زودتر مچ آنها را گرفته و داد مردم را از آنها بستاند.
Iran (Islamic Republic of)
مرفه بی درد
۲۲:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی بدون اطلاع از قوانین بازار وارد بورس میشید مقصر شخص دیگری هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سهمی که الان یکساله به اسم عرضه اولیه فروختن به ما....زیر قیمت هست یعنی تقریبا" 40 درصد زیر قیمتی که فروختین به ما...الان من چه جوری به بورس اعتماد کنم ولی به بانک نه..اگه من با همون پول دوپاکت مثلا" سیمان میخریدم الان حداقل اصل پولم بهم میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به یکی از فرزندان بیکارم که لیسانس اقتصاد دانشگاه تهران هست دادم که با ان در بورس فعالیت کند و درآمدی برای گذران زندگی خود بدست اورد و خیلی هم تحت تاثیر دعوت مسئولین بودیم که می گفتند از بورس حمایت همه حانبه می کنند ولی همه دروغ و فریبکاری و تله بود تا ته مانده پس انداز مردم را بصورت قانونی و از طریق بورس غارت کنند و ما در این وضعیت بورس حدود یک میلیارد تومان این سرمایه گذاری را از دست دادیم و حالا ماتم زده نظاره گر وعده های مجلس و قوه قضاییه هستیم گرچه میدانیم هیچ نتیجه ای هم برای ما ندارد چون دولت و مجلس و بورس بازان و حقوقی ها همه سر وته یک کرباسند و بر علیه مردم هستند و در تمام زمینه ها هم همین امر را طی چهل سال گذشته بطور مکرر نشان داده اند منتهی ما هم بطور مکرر با شرایطی که انها در جامعه حاکم کرده اند فریب آنها خورده ایم و باز هم میخوریم چون راه گریز دیگری برای ما باقی نگذاشته اند و هر طرف رو کنیم باز هم در زمین انها بازی می کنیم و در تور گشاد کلاه برداری آنها هستیم!!!
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
امثال شما خوب فرصتی برای عقده گشایی بدست آوردید در حالیکه معلوم نیست یک ریال هم در این زمینه هزینه یا ضرر کرده باشید ولی همه چیز را اینگونه به هم ربط بدهید و دشمنی خود با نظام را نشان دهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب ناشناس۱۲:۴۱ پانزده میلیون نفر فریب وعده‌های دروغ دولت راخوردند و سرمایه خودرا در بورس ازدست دادند شما آنها را دشمن نظام میدانید؟؟؟
بر اساس چه منطقی این تهمت را میزنی؟؟؟
دشمنان اصلی نظام دوستان نادان نظام چون شما هستند
فکر کنم بزودی خواستار محاکمه و اعدام این پانزده میلیون نفر بقول خودت دشمن نظام میشوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب آقای ناشناس من خودم جزو کسانی هستم که در این قضیه ضرر کردم منتها تجربه ثابت کرده که خود دزد ها بیشتر سر و صدا می کنند هم می دزدند هم سر و صدا می کنند و دزدی و خیانت خود را به حساب نظام می گذارند از شرایط تحریم سو استفاده می کنند خون مردم را می مکند و درعین حال مردم مردم راه می اندازند پشت این ادعا دنبال اهداف شیطانی خود هستند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سرمایه گذاری در بورس که سود و زیان و حتی اصل سرمایه هم مشخص نیست چه اتفاقی برای ش می افتد. شرعا و عقلا مشابه قمار است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس پول سود نصف سهام عدالت چی شد کی پرداخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ننگ ب شما که سرمایه های مردم بیچاره را نابود کردید، هر کاری دلتان خواست کردید ،حالا صحبت از راهکار و چنین و چنان می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه این حرفا درست ولی چه سودی به حال ما داره که کل سرمایه ام ( حدود ۱۵۰ میلیون)رو پیشنهاد رجال و سران این مملکت و صدا و سیما گذاشتم تو بورس ( بهترین سهام ها رو هم خریده بودم) الان بعد از حدود ۹ ما پولم شده ۷۰ میلیون تازه قفل هم هست نمیشه فروخت اگر دمپایی پلاستیکی خریده بودم اون زمان الان ۵برابر شده بود.
لعنت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام جناب علیزاده درمورد حقوقی ها کاملا درست بیان کردیدچون من خودم مقداری سهام داشتم ودارم ووقتی که خواستم نصف آن سهامم را بفروشم بیست روز درهمان لحظه های اول پیش گشایش ثبت سفارش میکردم درهمان لحظه میدیدم که صف چندین میلیونی شده ومن نوبتم توی صف میرفت 2000نفر.تا درنهایت سهم از4630تومان رسیدبه2400که حقوقی حرماخوارراه دادمقداری بفروشم.خوداین پیش گشایش باید حذف بشه چون بورس وحقوقی هردوتاشون دستشون توی یک کاسه هست همینطور سرمایه من وامثال من را دزدیدند.لعنت خدا بر هرکسی که چنین ظلم آشکاری میکندواز هیچ احد وناسی هم واهمه ندارند.ابزار دزدی پیش گشایش بایداز دزدان حقوقی گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۱۰:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی رئیس قوه قضارو از خواب بیدار کنه
9ماه دزدی از جیب مردم و سکوت عجیب رهبری و قوه قضا
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۰:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین حقوقی ها وحقیقی ها هرکدامشان از بورس هزارها میلیارد تومن سود بردند که اکثرشان از مقامات و مسئولین بلند پایه حال و سابق کشور بودند و این درآمد کلان را تبدیل به دلار و سکه و ملک یا انتقال سرمایه به خارج از کشور کردند.این افراد حتی در مجلس هم حضور دارند.ازدلایل عمده افزایش قیمت دلار و سکه و ملک درسال۹۹ وافزایش تورم خریدهای کلان همین افراد شناخته شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۰۹:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما سرمایه گذاری در بخش تولید می کنیم یک عده میبرن برای خودشون ویلا تو کشورهای دیگه میگیرن ما نمی تونیم پول خودمون را استفاده کنیم باید یک عده بردارند ببرند برای خودشون عشق و حال کنند بجای بورس تو کازینو سرمایه گذاری کرده بودیم این قدر سرمایه ما از بین نمی رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا بعد از یکسال که پولها را از ایران خارج کردند و دیگر دست هیچکس به آنها نمیرسد اعلام میکنید؟؟
خوب حالا گیریم حقوقی ها را محاکمه و مجازات کردید پول مردم که خارج شده چطور برمیگرده؟؟
خاوری ها و زنجانی ها و دیگران را هنوز فراموش نکرده ایم
Germany
علی
۰۹:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان اینا یکیو میگیرن میگن این یارو سلطان بورسه و اعدامش میکنن میگن ما کارمونو به نحو احسنت انجام دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر جای دنیا چنین اتفاقی افتاده بود، قطعأ کوچکترین اقدام آنها محاکمه وزیر بود، استیضاح به چه درد مردم میخوره؟ باید محاکمه و مجازات بشن تا جواب کارشون داده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
با محاکمه و اعدام هم پول مردم که از کشور خارج شده دیگر برنمی‌گردد
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۰:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر شما ساده هستید.همه مسئولین حال و گذشته کشور از این برنامه سودهای کلان چندهزار میلیاردی بردند بنظر شما چه کسانی باید محاکمه ومجازات شوند.چاقو که دسته خودش رو نمیبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه چنان قانون نوشتن که در دولت ته مجازات و محاکمه استیضاح(نهایتا اخراج از دولت بدون هیچ محاکمه و مجازاتی) است ولی یه کارمند ساده یه اشتباه کنه از روی کره زمین نیست و نابودش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
همش حرف حرف حرفففففففففففففف در تمام سطوح!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
به آقای همتی رئیس بانک مرکزی بگویید...چشم ما که 20میلیون تومان داشتیم بردیم بورس فقط 5میلیون تومان توانستیم برگردانیم 15میلیون تومان پرید بگید چشم در بانک سپرده نمی‌کنیم میزاریم دربورس بمانند تا دوستان شما موفق به غارت باشند
از آقای همتی رئیس بانک مرکزی سئوال شود آیا در دوران مدیریت خود این همه بخشنامه کردید سپردها به بانک ها نروند.بانک ها رامجبور کردید همین الآن دارن سود سپردهای مردم 10تا 20میلیوتی فقرارا غارت می کنند بحساب18درصد سود یک میلیون چرا باید130هزارتومان باشد.
اینکه موسسات مالی را منحل کردید چقدر به تولید واقتصاد مقاومتی کمک شد
آیا غیر ازاین است بجای هزینه کردن سپرده موسسات درتولید آن‌ها را منحل سپردها را روانه بازار دلالی کردید کار دیگری کردید نشان دهید.
ازآقای همتی سوال شود هدف شما ازکاهش سود سپرده‌ها چی بود؟
مردم بیچاره سپردها را به به بورس بیارن تقدیم دوستان حقوقی شما کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هدف از کاهش سود سپرده کاهش میزان رشد نقدینگی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
شخص حسن روحانی باید پاسخگو باشد،چون او تبلیغ ورود در بورس رو ب ما مردم میکرد..سهام گند پالایشی رو دولت ب ملت انداخت،در آینده این شاهکار طلایی دولت در تاریخ ثبت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخ.خخخخ.خخخخ.خخخخخخخخ.یک سئوال.مگر روزی که دکتر دهنوی را گذاشتند رئیس بورس شما نمایندگان مجلس نشنیدید وزبر اقتصاد مدعی شد بهترین فرد متخصص را گذاشتیم رئیس بورس؟؟؟
عجب...عجب شما مجلسی ها تجربه ندارید وقتیکه دولت پیرمردهای باتجربه را بعنوان وزیر انتخاب کرد مدعی شد میخاد ازباتجربه ها استفاده کند مگر نماینده مجلسی فریاد نزد باچوب از باتجربه های زیاد خواه استقبال می کنیم که او را برای جلوگیری از ادامه حرفش باز داشتند چیز خورش کردن...حالا همان نماینده مجلس که فهمیده بود انگیزه ازانتخاب وزیران سهم خواه غارت وسهم گیری است بروید درمورد آن نماینده تحقیق کنید ببینید روزیکه با وزرای انتخابی رئیس جمهور مخالفت کرد چه مال واموالی داشت حالا چندمیلیارد دربانک های خارجی سپرده دارد
آقای وزیر درهر بخشی که سودآور بود کم کاری کرد تا آن بخش ورشکسته بشود همانند هواپیمایی ایران ایر....بهانه کرونا آورد یهو سرسام آور بلیط هواپیما را گران کرد بعد سخنرانی کرد ملت را فریب داد گفت باید قیمت ها شناور شود...به دفاتر فروش بلیط بخشنامه کرد همه ایر لاینها بغیر ازایران ایر شناور باشد دفاتر فقط بلیط ایران ایر را شناور نفروختن باعث عدم فروش بلیط آن شدن ورشکسته شد بیماری کرونا همه جهان را ورشکسته کرد
اما ایران ایر را به فردی خاص واگذار کرد همه سرمایه های بورس ازطریق ایران ایر به ترکیه وانگلیس انتقال شد درعوض ایران ایر برای ملت ایران ترکیه وانگلیس کوید۱۹ آوردن شد سرنوشت ملت ایران این است که شد..... آقا.... والا بقرآن کشور ول هست مگر قوه قضائیه وبازرسی کل کشور اقدام کنند....تمام بیچارگی ملت توسط دژپسند دراین چهار سال گذشته رقم خورده
اقاجون....برای چی همتی هرروز برای بانک ها بخشنامه صادر می‌کرد سود را آورد زیر ۱۵درصد یعنی میلیونی ۱۳هرارتومان؟؟؟میخواست مردم پولهایشان را به بانک نبرن در بورس بمانند تا مورد چپاول وغارت دلالان حقوقی قرار گیرند...حالا فهمیدی چرا دژپسند وهمتی ودهنوی در راستای نابودی اقتصاد ملت ایران قدم برداشتن؟؟
شما ازبانک ها استعلام بگیر ببین کدام بانک در شهرهای ایران سود سپرده‌ها را بیشتر ازپانرده درصد میداد؟
چرا همتی ريیس کل بانک مرکزی اجاره نمیداد سود سپرده‌ها بیشتر شود؟چون بانک برای ذخیره سپردهای ملت جایی امن بود میخواست به بهانه های واهی مردم سپردهای خودرا دربوری نگه دارن تا اینگونه توسط حقوقی ها غارت شود عزیزم این‌ها همه سیاست است تو فکر کردی همتی از منشأ ومقصد انتقال حقوقی ها اطلاع نداشت؟
مگر ازطریق بانک نقل وانتقال نمی شدن؟
مردم برای دریافت صدتومان وجه نقد از خودپردازها دچار مشکل هستند چگونه حقوقی ها بدون هماهنگی رئیس کل بانک مرکزی انتقال دادن به خارج...عجب....عجب
ريبس کل بانک مرکزی به سپردهای میلیاردی ۱۳هزارتومان سود میدهد خانواده فقیری که بدلیل خوشکسالی گاو خودش را فروخته 10میلیون تومان سپرده کرده بانک تا لقمه نانی باسود آن به فرزندانش بدهد آقای همتی به اون ده میلیون هم سیزده هزارتومان سود ماهیانه میدهد....این کجاش عدالت اسلامی هست...دوست عزیر همین فردا تورا هم تطمیع می کنند میگی من این طورنگفتم آن طور گفتم ازسخنان من برداشت نادرست شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت دزد ودروغگو وفاسد!!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
راهکارش تقویت پول ملیه تا از سرمایه گذاری در خارج جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۰۵:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایران نکته ایی که خیلی جالب و مضحکه افرادی که خطاکار و دارای سوء مدیریت هستن نتنها توبیخ و مجازات نمیشن بلکه به پست و مقام دیگه ایی منتقل میشن حالا این افراد باعث از بین رفتن جون افراد باشه ویا سرمایه مالی و اجتماعی اصلا برای سیستم فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۰۵:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایران نکته ایی که خیلی جالب و مضحکه افرادی که خطاکار و دارای سوء مدیریت هستن نتنها توبیخ و مجازات نمیشن بلکه به پست و مقام دیگه ایی منتقل میشن حالا این افراد باعث از بین رفتن جون افراد باشه ویا سرمایه مالی و اجتماعی اصلا برای سیستم فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مامردم ایران خائنترین مردم دنیا نسبت بهم هستیم .هرمدیری وهررئیسی بمحض دسترسی به اموال مردم بدون لحظه ای درنگ خیانتو شروع میکنه ومتاسفانه کمترین بازدارندگی وجود نداره چون قوانینو بعمد ضعیف وفسادزا نوشته وتصویب نموده اند اصلا یه مسئول قاطعو سالمو امین دراین 40 سال حتی برای درمان ندیده ایم همه خائن وهمه دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند سال پس انداز می کنیم بعد با بی ارزش کردن پول همه را دولت از جیب مردم بر می داره حالا به اون هم قانع نمیشه بعد همون اندک پس انداز هم با بورس می بلعه چند سال باید منتظر باشیم تا برگردیم به چند سال قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی لعنت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت الله علیهم اجمعین که مردم بیچاره را بدبخت کردند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین‌مظفزی
۰۳:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته‌نباشید‌سود‌سهام‌عدالت‌درسال‌قبل‌که‌ارزش‌آن‌یک‌میلیون‌یا‌پانصد‌هزار‌محاسبه‌میشد‌نهایت‌دویست‌تومان‌پرداخت‌میشد‌حالا‌که‌بیش‌از‌هفت‌برابر‌ارزش‌پیدا‌کرده‌سود‌پرداختی‌حدود‌دوبرابر‌سال‌قبل‌است‌این‌روشنترین‌گواه‌برعدم‌صداقت‌بورس‌با‌سهامداران‌است‌.....
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۰۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ فایده ای نداره سهم هامو تو کف فروختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هرکاری میتونید بکنید دیگه 70 درصد در ضرر هستیم بشه 80 درصد هم فرق چندانی نداره حداقل متخلفان بورس رو مجازات کنید دلمون خنک شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
با مجازات آنها پول ما زنده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
این که مسلمه مردم اصلا به بورس اعتماد ندارن ونداریم ۹۰ درصد مردم بدون سودی ضرر کردن خدا لعنتشان کنه اون پولهایی رو که در جای دیگه یا خارج سرمایه گزاری کردن اه دل ۹۰ درصد مردم رو که در بورس سرمایه گزاری کردن در رد پشت سر دارن خداوند از حق الناس نمیگذره این دنیا دار مکافاته لین پولهای حروم از گلوی عزیزترین بطور عذابی سخت بدتر از بیماری کرونا روزی جایی که خدا میدونه دامنشون رو میگیره وطبق ایه قران لا مساسه لهه کسی از اون دردشون بهشون نزدیک نمی تونه بشه ما مردم به ظاهر ضرر کردیم اما ضرری ومکری که خدا میرسونه کسی نمیتونه اونو دفع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
این حقوقی ها رو به مردم معرفی کنید...از قرار معلوم نظام و حکومت علاقه ای به گرفتن حق مردم از این زالوها نداره...اینعا رو به مردم معرفی کنید تا مردم خودشون حقشونو بهدطریقی کهدبادند از اینها بگیرند....مایه تاسف و شرمساری و خجالت برای نظامه...کلاهتونو بالاتر بزارید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعاً نمیدونی چه کسانی هستند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
به هرحال شماکارتون روانجام بدین دیگه ازاین بدترکه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
شرم کنید ای مسببین بدبختی مردم چرا آخرتتون رو به زرق وبرق دنیا میفروشید من یه ادم روستای بدبخت ده عدد بره فروختم گذاشتم بورسکه سود کنم با خون دل بره هام رو بزرگ کردم حالا هم سودش رفته تو ویلاها وپنتهوس های این بی شرفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا كه پايان دولت
تقصير به گردن اين و آن نندازيد
وزير رو استيضاح لازم نيست ً. تخلفاتش رو در دادگاه رسيدگي كنيد
تمام حقوقي ها و افرادي كه دخيل بودند در بهم ريختن بورس رو بازداشت
و بدون هيچ ملاحظه اي دادگاهي كنيد و به تخلفات آن ها رسيدگي كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
همیشه همینطور بوده هر دولت ، دولت قبلی را مقصر میداند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
طبق قانون و وجدان و انسانیت کسانی که با وارد کردن ضرر سنگین به مردم وسهامداران باعث سکته و مرگ کسی شدند وچند صد خانواده بخاطر همین ضررهای مالی که ازبورس دیدن خانوادشون ازهم پاشید وووووو که خیلی موارد دیگر هم هست.بایدمسببین این کار هم بعنوان قتل غیرعمدوفساد وهم اخلال محاکمه شوند.این خواسته همه مردم میباشد نه فقط سهامداران بورسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا این مملکت قانون توش اجرا نمیشه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
نفرمایید اقا ...اتفاقا قانون برا من وتو بیچاره خیلی سفت اجرا میشه
ولی برا....
ای کاش یه روزی زودتر تموم شه.
آخرین اخبار