رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرونده بیماری پاکبان جان باخته به "کمیته عوارض واکسیناسیون وزارت بهداشت" ارجاع داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی انجام شده آزمایش طبی کرونای این شهروند مشهدی مثبت بوده و در حقیقت ابتلای مرحوم به کرونا با تزریق واکسن همزمان بوده و این در حالی است که بطور قطع و یقین هیچ واکسنی باعث مثبت شدن آزمایش طبی تشخیص کرونا موسوم به تست پی. سی. آر نمی‌شود.


بیشتر بخوانید

او افزود: همه این واکسن‌ها از نوع "سینوفارم" بوده است که بر اساس دستورالعمل های بهداشتی  وزارت بهداشت این نوع واکسن برای افراد دارای بیماری‌های خاص و سیستم ایمنی ضعیف‌تر استفاده می‌شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: فرد پیش از تزریق واکسن توسط پزشک ویزیت و تب‌سنجی می‌شود، ولی با توجه به اینکه دوره نهفتگی یا کمون بیماری کووید ۱۹ بین هفت تا ۱۰ روز طوی دارد ممکن است فرد در هنگام دریافت واکسن مبتلا باشد، اما بدنش علائمی از خود نشان ندهد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزارت بهداشت باید درباره عوارض واکسن کرونا پاسخگو باشد